פרי ולפיד
פרי ולפידצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לפיגוע הדקירה שארע הבוקר בתקוע.

"לפני כמה שעות מחבל דקר את רעייתו של חבר קרוב של כולנו, פעיל מרכזי ביש עתיד, האיש הוא לא רק בשר מבשרנו, אלא נפש מנפשנו אז אנחנו פה מאחלים בעזרת השם רפואה שלמה לה ולתינוק שלה, היא בהריון, נראה שהכול בסדר", ציין לפיד.

בהמשך דבריו התייחס לפיד לרצח דפנה מאיר הי"ד אמש בעתניאל, "אתמול נרצחה והיום נקברה דפנה מאיר ז"ל שהיא אם לשישה. הייתה אחות, אדם שעוסק בהצלת חיים נרצחת בפתח ביתה שהיא מנסה להגן על בתה הקטנה מפני תת אדם. אלו באמת בני מוות. כוחות הביטחון יתפסו אותם ויטפלו בהם".

"אני היום עברתי על העיתונות הזרה, איך זה שדפנה מאיר לא מופיעה על העמוד הראשון של כל עיתון בעולם? איך כשלנו ככה בהסברה ואיך הגענו למצב כזה שהעולם מסתכל עלינו וכבר לא מעניין אותו שנרצחות נשים בפתח ביתן", תקף לפיד.

לדבריו, "כל זה מצטרף לזה כל מה שקורה סביבנו בזירה הבינלאומית הוא לא רק תוצאה של המחדלים שלנו, אלא גם של יחס העולם אלינו. אבל אנחנו צריכים לעבוד בזה. הסרת הסנקציות על איראן, לא ממשלת ישראל אשמה, אשם מי שחתם על ההסכם הזה. אבל אנחנו איבדנו את היכולת לגרום לעולם להקשיב לנו, לגרום לעולם להתייחס לאינטרסים שלנו בסכסוך המזרח תיכוני".

לפיד המשיך ותקף את הממשלה על הכישלון בניהול מדיניות החוץ, "חזרתי השבוע מביקור באיחוד האירופי. ישבתי שם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, עם יו"ר ועדת החוץ של האיחוד . דיברנו על סימון מוצרים, דיברנו על העובדה שהם פותחים דלתות ל BDS . ניסיתי למנוע את הצעת החלטה של שרי החוץ של האיחוד נגד ישראל. אף גורם רשמי חוץ ממני לא היה שם. אני האיש היחידי שנסע לשם כדי לדבר איתה. זה מחדל לאומי, זה אבסורד וזה הזנחה של ביטחון ישראל".

"אי אפשר להתייחס למדיניות החוץ שלנו כאילו זה משהו בלתי חשוב. מרמים אותנו. במקום לשנות אווירה, במקום לעבוד באמת בשירות החוץ, עושים כל מיני תמונות בכל מיני פורומים בינלאומיים, מצטלמים ואומרים הנה אתם רואים הנה הכול בסדר. לא הכול בסדר. יש שישה שרי חוץ, יש חמישה משרדים שממונים על ההסברה, ואין מדיניות", הוסיף.