סטף קרי ולברון ג'יימס. שוב יפגשו. מי הפעם ינצח?
סטף קרי ולברון ג'יימס. שוב יפגשו. מי הפעם ינצח?צילום: רויטרס

היוצרות התהפכו? עם שני הפסדים בשלושה משחקים, גולדן סטייט האלופה מגיעה לאולמה של קליבלנד קאבלירס, קבוצתו של המאמן הישראלי דייויד בלאט, בזמן הכי לא טוב עבורה. 

את משחקה האחרון סיימה האלופה בתבוסה כשהפסידה לדטרויט בתוצאה 95:113, וכשממול הלילה (בין שני לשלישי, 3:00 שעון ישראל) תתייצב החבורה של בלאט שמגיעים במומנטום מצויין ובכושר לא רע בכלל, בטח באולמם הביתי בו מחזיקים הם במאזן של 15 ניצחונות והפסד אחד בלבד העונה, לאלופה מחכה משימה לא פשוטה בכלל.

הקאבס, שחקניו של בלאט, רוצים לנקום בסטף קרי וחבריו, על אובדן האליפות ועל ההפסד הצמוד במשחק הקודם ביניהן העונה. שחקני קליבלנד הוכיחו העונה כי כשהם רוצים, הם מסוגלים. לברון, אירווינג, ג'יי-אר סמית' וקווין לאב דרוכים מתמיד.

אולמם הביתי של קליבלנד, הקיו-ארנה באוהיו, היה המקום בו בעונה שעברה זכתה גולדן סטייט בתואר האליפות על חשבונם של קליבלנד ובלאט. שם מקווים כי גם הלילה האולם של קליבלנד יאיר להם פנים ויצליחו לשמור על מאזן מצויין בדמות 36 ניצחונות וארבעה הפסדים העונה.

לא רק שבגולדן סטייט רוצים לנצח את הסגנית המאיימת כדי להמשיך את המאזן הנפלא, אלא ששם רוצים לעשות זאת בעיקר בכדי שלא להקלע לרצף של הפסדים, כשהפסד נוסף הלילה יהיה השני ברציפות עבורם. למעשה, אם אכן תפסיד האלופה הלילה לבלאט ושחקניו, יהיה זה ההפסד השני ברציפות מאז שהפסידו לבלאט וקליבלנד את משחקים 2 ו-3 בגמר ה-NBA האחרון. מאז, הווריירס לא שמטו שני משחקים ברציפות.

כאמור, בלאט וקליבלנד מגיעים למשחק הלילה כשהם בכושר משחק מצויין ובאווירה חיובית במיוחד. אחרי שניצחו תשעה מעשרה משחקיהם האחרונים בליגה, וסיימו את מסע משחקי החוץ במאזן של 5 ניצחונות והפסד אחד בלבד, גם שם יודעים כי הלילה המשחק תלוי רק בהם.  

בלאט יודע כי קליבלנד שלו מגיעה למשחק הלילה אחרת לגמרי ממה שהגיעה למשחק הקודם ביניהן לפני שלושה שבועות. "המשחק הקודם מול גולדן סטייט היה רק ההתחלה של החזרה של קיירי אירווינג ואימן שאמפרט לסגל. מאז עברנו כמה משחקים. אנחנו בוודאות בכושר טוב יותר עכשיו", אמר המאמן הישראלי.

קיירי אירווינג, מי שחתום על קאמבק מצויין כשחזר מפציעה היישר אל הובלת הקבוצה וסחף אותה במשחקים המועטים ששיחק עד כה לא פעם לניצחונות אמר, "אנחנו והם הקבוצות הכי טובות בליגה כרגע. אנחנו צריכים לתת הצהרה במשחק הזה. אנחנו בקצב הרבה יותר טוב מזה שהיינו בו במשחק הקודם מולם. אנחנו מתחילים להראות מה אנחנו יודעים".

במצב הזה שיחסי הכוחות נוטים לקליבלנד ובלאט, לאלופה גולדן סטייט יש הרבה על מה להילחם.