מרגי ואלהרר עם החיילים
מרגי ואלהרר עם החייליםצילום: דוברות הכנסת

חברי הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) וח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) השתתפו היום (שלישי) בפנל שעסק בנושא 'דעת הציבור על נבחריו', כחלק מחגיגות יום הולדתה של הכנסת.

בעימות צפו עשרות חיילי צה"ל שהגיעו למשכן לרגל החגיגות.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר סיפרה "בימים הראשונים שלי כח"כ, התכנסנו קבוצה גדולה של ח"כים חדשים מתוך מטרה לשנות את כללי המשחק. לצערי הרב, עדיין לא מצאנו איך לשנות את השיטה. יתכן שזה בלתי אפשרי לשנות את כללי המשחק בכנסת".

יו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אמר כי הוא פנה ליו"ר הכנסת בהצעה לשנות את מערך השידורים בערוץ הכנסת. לדעתי, אמר מרגי, "אין הצדקה שישדרו את הקרקס במלואו. שעם ישראל יצפה בח"כ נואם מול מליאה ריקה. לצערי, זה גורם לכך שלעם אין אמון בנבחריו".

ח"כ קארין אלהרר אמרה כי סקר שבוצע מראה כי 67% מהציבור היהודי בארץ הביעו אי אימון בכנסת. 

ח"כ יעקב מרגי פירגן לח"כ אלהרר ואמר כי היא מנהלת דיונים מקצועיים. "אם היא הייתה מוציאה ח"כים מהדיון, היא הייתה מקבלת הרבה יותר תקשורת, יותר מכל דיון רציני אחר. למה? כי זה לא מעניין. גם אנחנו שותפים לקרקס הזה. אולם לתקשורת יש חלק משמעותי בכך".

על חבריו חברי הכנסת אמר מרגי, "יש ירידת הדורות".

ח"כ קארין אלהרר אמרה "היו יכולים לחשוב שאנו אנטי, אבל אנו לא. אידאולוגית, יש בנינו פערים גדולים אבל אנחנו יודעים לדבר בינינו ורחמנא ליצלן גם להיות חברים".

בתום הדברים, חברי הכנסת מרגי ואלהרר השיבו לשאלות החיילים. אחד החיילים אמר לחברי הכנסת,  "לא דמיינתי לראות אתכם יושבים בכזו אידיליה טובה". חייל אחר מתח ביקורת על העלאת שכר חברי הכנסת.