"הפטריוטים" ושיחת התחקירן וה"רב"

הקלטות בהן מנסה תחקירן "אולפן שישי" להוציא מידע על פעילויות תושבים ביהודה ושומרון, אשר הגיעו לידי ערוץ 20 ואתר "הקול היהודי" נחשפו הערב (שלישי) בתוכנית "הפטריוטים". 

תחקירן אולפן שישי התחזה לאחיינו של תורם אמריקאי יהודי עשיר, אשר "מעדיף לתרום בסתר", יצר קשר עם מתיישבים בשומרון וביקש לתרום כמאה אלף דולרים לפעולות "אקטיביות" שונות, בהן בנייה במאחזים לא חוקיים, הוצאת הספר "תורת המלך" ותמיכה ב"נערי המאחזים". 

התחקירן התעקש לדבר עם הרב איציק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך", כדי לתמוך בהוצאת החלק השני של הספר. התושבים, אשר חשדו באלמוני ככתב המנסה להוציא רפש, החליטו לביים שיחת טלפון עם "הרב", אותו גילם אחד התושבים.


ההקלטה המלאה ("הקול היהודי")

במהלך השיחה אשר חלקים ממנה נחשפו בתכנית, מנסה התחקירן לסחוט מ"הרב" ציטוטים על פעולות תג מחיר, פרשת דומא ועינויי השב"כ. כאשר הם מגלים לו שנחשף, שואל אותו "הרב" האם הוא מעוניין לקרוא למאחז שיקים על שם אולפן שישי, והאם במקרה לדוד קוראים אמנון אברמוביץ'. 

תחקירן: "אני רק לא מבין, כי הוא שאל אותי על זה במפורש: האם הספר נוגע גם בהלכות של ארץ ישראל השלמה ושל מעשים של ארץ ישראל השלמה, ושל חיזוק הארץ? דברים כאלה? אני יכול להגיד לו שאתם, נניח עם כל מה שעשו... הנערים שמקימים התיישבויות ונלחמים מלחמה אקטיבית למען ארץ ישראל השלמה, הספר תומך בזה? מעודד את זה? מכיל את זה? מספר על זה? תן לי משהו כזה שאני אוכל להגיד לו".

תושב: "מה זה 'אקטיבית'?"

תחקירן: "אה… פעולות תג מחיר".

תושב: "הוא תומך בפעולות האלו?!"

תחקירן: "כן, זה מה שהוא שאל. דוד שלי תומך".