Egyptian security personnel at the site of ISIS car bomb in Cairo
Egyptian security personnel at the site of ISIS car bomb in CairoReuters

ארגון סורי לזכויות אדם (SOHR), ארגון אופוזיציוני בסוריה, מדווח כי אישה סורית הוצאה להורג בפומבי על ידי לא אחר מבנה, בן ה-20.

זה קרה לאחר שהאישה, כבת 40, ניסתה להביא לעזיבתו מארגון הטרור הרצחני דעא"ש.

ההוצאה להורג נערכה בפני מאות אזרחים ליד סניף הדואר של העיר אל-רקעא לפני כשבועיים. SOHR מצטט כמה וכמה מקורות שאישרו כי ההוצאה להורג בוצעה בגין "הסתת בנה לעזוב את המדינה האסלאמית ולברוח יחד איתה מחוץ לאל-רקעא".

כמו כן האישה הואשמה בכך שהזהירה את בנה שהקואליציה נגד דעא"ש "תהרוג את כל חברי המדינה". הבן דיווח למנהיגי דעא"ש, שהורו על מעצרה, ולאחר מכן הבן המית אותה. לא דווח כיצד התבצעה ההריגה.

בתוך כך, SOHR גם מדווח שמשכורותיהם של לוחמי דעא"ש קוצצו בחצי – מארבע מאות דולרים למאתיים דולרים לחודש. ברם, "חלוקת סיוע במזון תמשיך פעמיים בחודש כרגיל", הודיע דעא"ש.

"בגלל הנסיבות החריגות שהמדינה האסלאמית עוברת", הודיע דעא"ש, "הוחלט לקצץ את שכרם של לוחמי הקודש במחצית". "הנסיבות החריגות" מתייחסות ככל הנראה להפצצות האמריקניות האחרונות של בארות-נפט ובנקים של דעא"ש.

"אף אחד לא יהיה פטור מהחלטה זו, ולא משנה מה דרגתו", כך לפי ההודעה הרשמית של דעא"ש לגבי קיצוצי השכר. לפי דיווחים שונים, יותר מ-50,000 לוחמי דעא"ש פרוסים בעיראק ובסוריה.

סוכנות הידיעות MENL  מצטטת את דובר הקואליציה האופוזיציונית בסוריה, "הכאת נקודות איסוף כסף-מזומנים אלה מכאיבות מאד לאויב. דעא"ש פועל על כספי מזומנים. השילוב של קיצוץ ביכולתו להרוויח כסף על ידי הכאת הנפט, והכאה בבנקים ומלאי מזומניהם באמת מכניס את דעא"ש ללחץ גבוה".