סיבות אידיאולוגיות. אחינועם ניני
סיבות אידיאולוגיות. אחינועם ניניפלאש 90

ניני מחרימה. הזמרת אחינעם ניני הודיע היום (ראשון) בדף הפייסבוק שלה כי בכוונתה לפרוש מאיגוד אמני ישראל (אמ"י) בעקבות החלטתו להעניק פרס מפעל חיים לזמר והיוצר אריאל זילבר.

"בתקופה שחורה משחור, שבה פוסלים ספרים, מפרסמים 'רשימות שחורות' (נשמע מוכר??) תקופה שטופת אלימות, גזענות ושנאה, שבה סימני הפשיזם בהתגלמותו מרימים ראשם המכוער יום ביומו, בוחר איגוד אומני ישראל להעניק פרס על מפעל חיים (לא, לא על מוזיקה, על מפעל חיים, יש הבדל)... לאדם שהשתמש בכישרונו הגדול בכדי לקדם אג'נדה זהה: אלימות, גזענות ושנאה (לא, זו איננה דעה פוליטית! יש הבדל)", כתבה ניני.

"מכל אמני ישראל הראויים, דווקא לאדם הזה החליטו 'אמני' ישראל להעניק פרס בימים אלה?? ובשם מה אני שואלת? ולשם מה? מה המסר שמבקשים איגוד זה להעביר לאומה? ועוד אחרי שדליה רבין (כן היא, לא אני) בקשה לשנות את פרס אקו"ם על מפעל חיים שרצו להעניק לזילבר לפני שנה וחצי, לפרס על תרומתו למוזיקה, מתוך כבוד לאביה , שברוצחו תומך זילבר?? אז אמ"י יראה לה, נכון? וגם לי!! יראה לכוווולם!", הוסיפה ניני.

לדבריה, "אני רואה באקט זה התרפסות, פחדנות, התנצלות מביכה על עצם קיומנו כלא-גזענים, ליקוק, התקרנפות ועיוורון. בושה וחרפה, על סף הגועל נפש. אני לא מתכוונת להמשיך להשתייך לממסד העלוב הזה. שימשיך בלעדי לרדת על ארבע וללקק לכוח ולכוחניות, להנמיך עצמו עד עפר ושם להתפלש. ושיתבייש לו. במו ידיו חופר הוא את הקבר של הנאורות והדמוקרטיה בישראל, כשלצדו כל שורת המנוולים העוסקים במלאכה יום יום".

רגב: שיטת החרם חייבת להיפסק

שרת התרבות מירי רגב תקפה בצהריים את הודעתה של ניני. "מי שמחרים את איגוד האמנים, מחרים ישובים ומחרים מוצרים - מחרים גם בני אדם. אפשר להתווכח עם אמירותיו של אריאל זילבר אבל שיטת החרם חייבת להיפסק".

לדבריה, "הייתי מצפה שדווקא הדוגלים בדמוקרטיה ובחופש הביטוי יאפשרו שיח, ויכוח ואפילו עימות אידיאולוגי אך מתברר שהם בוחרים פעם אחר פעם בשיטת החרם האנטי דמוקרטית. שיטת החרם הזו מסכנת אותנו כחברה וצריך לגנות אותה בכל תוקף. אפשר להתווכח על החלטות שמתקבלות בעולם התרבות הישראלית, אפשר להלחם בהן מבפנים, אפשר גם למחות. צריך להפסיק עם החרמות".