שי באב"ד
שי באב"דצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נציגי משרד הכלכלה, פורום המכללות הטכנולוגיות, התאחדות הסטודנטים, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף, ויו"ר הועדה לזכויות הילד, יפעת שאשא-ביטון, סיכמו היום (שני) על מתווה לקידום ההשכלה הטכנולוגית בישראל.

על פי המתווה, יועבר סיוע תקציבי מיידי למכללות, ותגובש תכנית ארוכת טווח במטרה לתקן את העיוותים הקיימים במערכת ההשכלה הטכנולוגית ולשפר את רמתה על מנת לאפשר לה לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בה.

התכנית תגובש על ידי משרדי האוצר והכלכלה בהתייעצות עם נציגי המכללות וצפויה לצאת לפועל במסגרת התקציב לשנת 2017.

במקביל, וכדי לפתור את קשיי המכללות בטווח הקצר, תוארך בשנה רשת הביטחון הניתנת למכללות, שתעמוד גם בשנת תשע"ו על 90% מהמסגרת התקציבית לשנה זו. בנוסף, סוכם על הגדלה תקציבית באמצעות שינוי נוסחת התקצוב וכן על הקדמת ההעברה של עשרות מיליוני שקלים בגין התחייבויות עבר של הממשלה.

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, אמר כי "למכללות הטכנולוגיות חשיבות רבה להגדלת הפריון במשק הישראלי. לכן אנו מסייעים, יחד עם משרד הכלכלה, לקידום ההשכלה הטכנולוגית בישראל. אנו פועלים להקדמת תשלום של עשרות מיליוני שקלים בגין השנים תשע"ג-תשע"ה ומאריכים בשנה נוספת את רשת הביטחון התקציבית למכללות. בנוסף, נגבש תכנית ארוכת טווח למיצוי הפוטנציאל של ההשכלה הטכנולוגית במסגרת תקציב 2017".

עמית לנג, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, הוסיף ״ההכשרה הטכנולוגית מהווה נדבך משמעותי בפעילות התעשייה הישראלית ויכולתה לעמוד באתגרים משמעותיים בשנים הקרובות. אלא שזהו מקרה קלאסי של תת-תקצוב, הפוגע הן בסטודנטים והן בתעשייה וכאמור, התקציב הנדרש לא היה עד כה בידנו.

"על אף המפנה החיובי בתקציב ההכשרה המקצועית לשנת 2016, לעומת הקיצוץ המתמשך בעשור האחרון, ללא הקצאת תקציבים משמעותיים ע״י משרד האוצר להכשרה בכלל, והשוואת תקציבי הסטודנטים במכללות לעומת מקביליהם בהשכלה הגבוהה בפרט, לא ניתן יהיה להביא את מערכת ההכשרה הטכנולוגית לקידום המערכת ולשיפור הנדרש''.

לנג הדגיש ''אני מאמין שבעקבות שיתוף הפעולה החדש ותמיכת האוצר בצרכים, בתקצובם הראוי ובמתווה חדש, נצליח להצעיד את המכללות לכיוון חדש".