איבד מקורב ומאשים. נסראללה
איבד מקורב ומאשים. נסראללהReuters

בצה"ל מעריכים כי במלחמה הבאה בצפון, ארגוני הטרור בגזרה הצפונית יפעילו מטענים או ירי טילי נ"ט נגד ישראל.

על פי ההערכה בעימות הבא מול חיזבאללה יופלו בישראל מטוסים, חיילים רבים יפלו בשבי, נתב"ג ייסגר והמלחמה תארך זמן רב. זו המציאות ועמה מנסים להתמודד בצה"ל שנחשב בעיני האויב כמאיים, כחזק וכבלתי צפוי.

כ-7,000 אנשי חיזבאללה בסוריה ויותר מ-1,300 פעילים נהרגו מתחילת הקרבות - פי שניים ממלחמת לבנון השנייה. לחיזבאללה יש פער של 10% בתקציב מתוך מיליארד דולר והארגון מתקשה לשלם משכורות לפעיליו.

בגזרה הדרומית מעריכים בצה"ל כי ארגון חמאס לא מעוניין להסלים את המצב עם ישראל, אך ממשיך לבנות את כוחו באמצעות פיתוח וייצור רקטות ובניית מנהרות.

הדרג הצבאי, זה שיושב בעזה, חזר להיות בן ברית איראני. הן בתקציבים, הן בציוד ונשק והן באימון והתמיכה. הדרג המדיני לעומתו (חאלד משעל בעיקר) רואה דווקא בסעודיה, אויבתה של איראן, את המשענת הרצויה.

לישראל ברור היום יותר מתמיד כי סעודיה היא הזדמנות עבורנו. כיצד יראו זאת האמריקנים אחרי הסכם הגרעין עם איראן? שאלה. כיצד זה ישפיע על ישראל? ימים יגידו. הסבירות למלחמה בעזה היא דווקא ברמה בינונית, אומרים בצה"ל.

ביהודה ושומרון חלה ירידה בהיקף הפרות הסדר, אך בצה"ל מעריכים כי הפיגועים בלב הישובים הישראלים יתגברו כמו בעתניאל ובישוב בית חורון.

בצבא רואים יותר ויותר נכבדי כפרים וערים המגנים פיגועים ומנסים למנוע אותם. העובדה שמדובר על מחבלים צעירים לא ממוסדים, לא מאורגנים ולא מתוקצבים בהחלט קשה למערכת המודיעין הישראלית. לאף אחד מ-101 הפיגועים שהיו בארבעת החודשים האחרונים לא היתה התראה.