בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) החליט היום (רביעי) לשוב ולהצביע עם הקואליציה במליאת הכנסת, על אף הבטחתו להחרים את ההצבעות כל עוד המתיישבים בחברון לא הוחזרו לשני הבתים מהם פונו ביום שישי האחרון.

כזכור, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התנה את חזרת המתיישבים בשלושה תנאים - בחינת כשרות הרכישה, שיקולים מדיניים ושיקולי אבטחה צבאיים.

סמוטריץ' הסביר כי בעקבות איומו, ראש הממשלה טיפל בנושא בעצמו והצהיר על מתווה החזרה של המתיישבים לבתים. "מבדיקות שערכתי ביומיים האחרונים מתברר שהליך בחינת מסמכי הרכישה מתקדם בקצב מהיר ועל פניו ניתן יהיה לסיימו בטווח הזמן שאותו קבע ראש הממשלה.

"בנסיבות הללו, להערכתי המשך ההתעקשות שלי שלא להצביע עם הקואליציה לא יקדם את שיבת המתיישבים ואף עלול לפגוע בכך ולהפחית את המוטיבציה של שר הביטחון וראש הממשלה לסיים את הבדיקה במהירות האפשרית", כתב סמוטריץ' בפייסבוק.

לדבריו, בנסיבות האלה מתיחת החבל עלולה להביא לקריעתו. "האחריות הציבורית מחייבת אותי שלא לזעזע היום פעם נוספת את הקואליציה. אני נותן לראש הממשלה את הקרדיט לעמוד בהתחייבותו ולאפשר את חזרת המתיישבים לבתים כבר בימים הקרובים''.

סמוטריץ' הוסיף, ''אני מבקש לחזק את ידי מתיישבי חברון הגיבורים בדרישתם הצודקת לשוב לאלתר לבתים שנרכשו ולחזק עוד יותר את ההתיישבות בעיר האבות ובחבלי יהודה ושומרון כולם''.

הוא הבטיח ''נעמוד על המשמר בדריכות בכדי לוודא שחזרת המתיישבים אינה מתעכבת ואני סמוך ובטוח כי אם חלילה יהיה עיכוב תתייצב סיעת הבית היהודי כולה ביחד איתי למאבק נחוש''.