נציגו של עבאס בהלוויה
נציגו של עבאס בהלוויהצילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

לאחר רצח שלומית קריגמן הי"ד בפיגוע בבית חורון והרצח בעתניאל של דפנה מאיר הי"ד בשבוע שעבר, נחשף כי ההסתה בגופי התקשורת הפלסטינים היא גורם מרכזי לפיגועים ולטרור.

המחבל שביצע את הפיגוע בעתניאל סיפר בחקירתו כי הושפע מההסתה נגד יהודים שמקורותיה בתקשורת הפלסטינית וכי יצא לבצע את הפיגוע לאור המידע וההשראה שקיבל בטלוויזיה זו. 

אתמול (ג') שיגר יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה מכתב לראש הממשלה נתניהו, לשר הביטחון יעלון ולשר לביטחון פנים ארדן, בבקשה לחסום את שידורי התקשורת הפלסטינית הרשמית, על ידי חסימת המשדרים בדרכים טכנולוגיות או פיזיות, או החרמת משדרים וציוד תקשורתי של כל ערוץ כל עוד הוא מפיץ שנאה והסתה.

"אנו שומעים שוב ושוב על ההסתה המתמשכת בתקשורת הרשמית הפלסטינית", כתב רואה, "הסתה זאת מתרחשת באין מפריע, ומאדירה את שמם של רוצחים, מפארת מעשי פיגועים, מתייחסת אל דמות היהודי כאל תת-אנוש בעל תכונות מבחילות, ומעלילה על מדינת ישראל שקרים בנוגע לפגיעה כביכול בערבים חפים מפשע, והשתלטות יהודית על הר הבית.

"אנו חשים צורך לשוב ולהתריע בפני סכנה זו, המהווה דלק תמידי למעשי הפיגועים של נערים, נשים ומבוגרים, ולבקש לפעול בנושא באמצעים העומדים לרשותכם", הוסיף רואה.

יו"ר מועצת יש"ע ציין במכתבו כי "אמנם האחריות להסתה מוטלת על הרשות, אך לא ניתן לומר כי אין בידינו מה לעשות בעניין זה. כידוע, ערוצי התקשורת השונים משדרים מתחנות המוכרות למדינת ישראל, ומשתמשות בציוד ובמשאבי שידור הידועים למשרד התקשורת ולגופי הביטחון.

"באפשרות מדינת ישראל לחסום את שידורי התקשורת הפלסטינית על ידי חסימת המשדרים בדרכים טכנולוגיות או פיזיות, או החרמת משדרים וציוד תקשורתי של כל ערוץ שמפיץ שנאה והסתה. נכון, זה נראה 'לא דמוקרטי' לסגור אמצעי תקשורת, אך כאן מדובר בסוגיה של חיים ומוות".

רואה חותם את המכתב, "נבקשך לפעול לעצירת כל שידורי הרשות הפלסטינית כל עוד היא משמשת במה להסתה לרצח של אזרחי ישראל".