מועלם מציעה: לפרק עמותות הפוגעות בצה"ל

המאבק בארגוני השמאל הקיצוני אינו פוסק. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגישה אתמול (רביעי) הצעת חוק המרחיבה את סמכויותיו הקיימות של בית המשפט, לפרק עמותות הפוגעות ביסודות המדינה.

על פי ההצעה עמותה הפועלת להכפשת צה"ל או לפגיעה בחיילים בעת מילוי תפקידים, תוך שימוש באלימות פיסית או מילולית – תפורק. משמעותו של החוק היא מתן אפשרות לבית המשפט לפרק עמותות שמאל קיצוני כדוגמת מחסום וואטש, או אם בעתיד תקום עמותה כזו מימין.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב על הפעילות השוטפת של ארגוני השמאל הקיצוני שמתגרים בחיילים בעת פעילותם המבצעית במחסומים או במרחב הגדר, באופן שלעיתים רבות גולש במכוון לפגיעות פיסיות. כמו כן, "הפעילים מצלמים את החיילים ומנסים בעזרת התגרות מכוונת לגרום להם לפעול באלימות כלפיהם, כדי שיוכלו להפיץ את הסרטונים ולערער על מידת מוסריותם של חיילי צה"ל ועל הלגיטימיות של פעילותם. אותם ארגונים מוכרים כעמותות הפועלות לטובת הציבור ואף מגייסות תרומות בארץ ובעיקר בעולם על מנת לממן פעילות זו".

המצב כיום מאפשר לבית משפט להורות על פירוק עמותה השוללת את קיומה של מדינת ישראל, או אם מכפישה את ממשלת ישראל ואת שריה. הצעת החוק מבקשת להכליל גם עמותות הפוגעות בצה"ל ובחייליו.

לדברי ח"כ שולי מועלם רפאלי, "כאשר עמותה פועלת במדינה דמוקרטית בדרכים לא חוקיות ולא לגיטימיות כדי ליישם אג'נדה, הופכת היא בעצמה לגוף שאינו לגיטימי. אסור להשלים עם המצב בו עמותות שמאל קיצוניות יוצרות התגרות מכוונת כלפי חיילים, הכוללת אלימות מילולית ולעיתים גם אלימות פיסית, במטרה להפיק תיעוד שלילי על הצבא. על כן יש להרחיב את הסמכות המאפשרת לבית משפט להורות על פירוק עמותה הפוגעת ביסודותיה של המדינה, גם כלפי עמותה הפוגעת בחיילי צה"ל".