מתוך הקמפיין
מתוך הקמפייןצילום: אם תרצו

מנכ"ל תנועת ''אם תרצו'' מתן פלג הודף בראיון לערוץ 7 את מבקרי קמפיין השתולים החדש של ''אם תרצו'', המציג כ"שתולים" את אנשי התרבות והאומנות מהשמאל הקיצוני. 

"הניסיון לצייר את החשיפה שלנו שהיא הכרחית, כניסיון לקרוא לאנשים 'בוגדים' זו הסתה נגד 'אם תרצו'. אנחנו טוענים שצריך שתהיה שקיפות וחשוב שאותם אנשי תרבות שתוקפים את השרה מירי רגב, לא יסתירו שהם חברים במועצות ציבורית של בצלם, הקרן החדשה או יש דין", אומר פלג.

לדבריו, זכות הציבור לדעת באילו דעות מחזיקים גיבורי התרבות שלו. ''אם יהושע סובול תוקף את רגב, שידעו שהוא חבר ב'יש-דין', שהציבור ידע שהוא לא רק אמן אלא גם פעיל פוליטי. אנחנו לא קוראים לחרם אומנים ואין פה הסתה, אנחנו רוצים רק שתהיה שקיפות".

מתן פלג תוהה מדוע כל תוקפי הקמפיין לא מיהרו לגנות את החרם על אריאל זילבר או היכל התרבות באריאל. ''זה מוסר כפול. זכותנו לדרוש שקיפות ואם גילה אלמגור כתבה אחרי 'צוק איתן' שהיא מתביישת בצה"ל, למה שלא נרשום שהיא בין השאר גם חברה בארגון בצלם?

"כשאמן כמו שאנן סטריט מקריא עדויות של 'שוברים שתיקה' באירוע שלהם, זה נותן להם לגיטימציה, זכותי לחשוף את העובדה שהוא חבר בתנועה שלהם. לצערי התרגלנו שהתרבות הישראלית היא תרבות שמאלנית ואם קוראים לחרם על אריאל זילבר או על תיאטרון באריאל זה בסדר אבל כשאנחנו חושפים את הפעילות הפוליטית שלהם זה לא בסדר".

פלג מבטיח שהקמפיין ימשיך להתפרסם ואף אחד לא ישתיק אותם, "זה כבר עלה לפייסבוק וגם באתר שלנו, היה לנו ברור שברגע שניגע בפרות קדושות כמו עמוס עוז יהיה כאן עליהום, יש כאן ניסיון להשתיק את 'אם תרצו'.

"האמת כואבת, אנחנו יודעים שהפוליטיקאים רצים על אוטומט בלי לקרוא את הדברים, אז שיבושם להם. אין שום דבר מסוכן בחשיפת מידע, מי שמתבייש שהוא חבר בקרן החדשה, שלא יהיה שם, לבוא ולומר שיש כאן דבר מסוכן? לא היה ולא נברא".