יאיר שרקי
יאיר שרקיצילום: יחצ

ביום שני הקרוב יתקיים דיון בעניינו של המחבל שרצח את שלום יוחאי שרקי הי"ד בפיגוע דריסה בירושלים. הדיון יתקיים בבית משפט המחוזי בירושלים.

בפוסט זועם שפרסם היום (חמישי) אחיו, העיתונאי יאיר שרקי, הוא כותב:

המחבל שרצח את שלום אחי, יגיע ביום שני הקרוב לבית המשפט מצוייד בחוות דעת פסיכיאטרית פרטית שתקבע כי לא היה אחראי למעשיו.

קו ההגנה מזגזג כבר כמה חודשים בפראות בין הטענה שמדובר בתאונה, לבין הגרסה שהתכוון ״רק״ לפצוע ולא להרוג, וכמובן הסיפור הנוח מכל: הוא חולה נפש שלא היה אחראי למעשיו. 
כמעט עשרה חודשים חלפו מאז הרצח. 

רק עכשיו נזכרו עורכי הדין שלו, אחרי שקיבלו מהשופטים דחייה ועוד דחייה ועוד אחת, להביא את חוות הדעת מטעמם. בחקירה אגב, הוא סיפר לשוטרים ואנשי השבכ בפירוט איך תכנן לנקום ביהודים, ואפילו הסביר להם שבהתחלה ״ניסה לשחק אותה אהבל״ כדי לחמוק מעונש. עכשיו הוא חוזר לקו הזה.

כמידי יום חמישי, קיבלתי היום את המייל השבועי מדוברות בתי המשפט על ״דיונים בעלי עניין לשבוע הבא״. פתחתי את הקובץ של בית המשפט המחוזי בירושלים, חשבתי שאמצא גם את הדיון הזה ברשימה, כי אולי בכל זאת יש עניין ציבורי בניסיון של מחבל לחמוק מן הדין. 

במקום זה מצאתי שם שני תיקים אחרים: גזר דין לרוצחי הנער מוחמד אבו חדיר, וגזר דין לשני נערים שריססו סיסמאות (כן, גרפיטי) נגד המגזר הערבי. אלו הדיונים היחידים בעלי העניין ציבורי שנשלחו לעיתונאים. אני לא מקל ראש בחומרת התיקים האלה, וגם מבין את ההבדל בין עוד דיון הוכחות לגזרי דין עם שורה תחתונה.

ועדייין, אולי כדאי להבהיר, ברגליים, שגם בתיק הזה יש עניין ציבורי. מול אולם מלא עיניים בוחנות, השופטים יהיו חדים יותר ויפסיקו את גרירת הרגליים של הסנגורים. 

מן הסתם גם הפרקליטות תתאמץ ותגיע מוכנה יותר. אולי מול קהל גדול אפילו אנשי משמר בית המשפט יידאגו שהדיונים במשפט הרצח הזה לא יהפכו לזירת מפגש בין המחבל למשפחתו.

יום שני הקרוב, 9:30 בבית המשפט המחוזי בירושלים. באולם של השופט יורם נועם. בואו.

שלום שרקי הי"ד
שלום שרקי הי"דבאדיבות המשפחה