קרס. פייסבוק
קרס. פייסבוקצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

הפוסט של חברת מועצת עיריית רעננה עדית דיאמנט, שקראה לחרם על מסעדה בעיר שהפכה לכשרה ושומרת שבת, הוסר במהלך ליל אמש מדף הפייסבוק של "מרצ רעננה" לאחר הביקורת שנמתחה עליו.

"הערב הוסר מהדף הרשמי של מרצ רעננה פוסט המבטא דעה אישית שלא הובנה כהלכה. אנו מצרים על אי ההבנה ועל מי שנפגע כתוצאה ממנה. דרכינו היא לעודד ולפעול למען חופש ופתיחת מקומות בילוי בסופי שבוע, בצד זה אנו מכבדים את זכותו הלגיטימית של כל אדם ועסק לבחור את דרכו", נכתב בדף.

מוקדם יותר קראה דיאמנט בדף הפייסבוק של המפלגה להחרים את מסעדת 'ריבר' המקומית משום שהפכה לכשרה וסגורה בשבת.

"מסעדת ריבר רעננה החל מסוף השבוע הזה הפכה כשרה וסגורה בששי שבת. ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה וותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בששי בערב ועוד פחות עושות משלוחים אני נפגעת אישית מהשינוי ומתכוונת באופן מוחלט להמנע מלהגיע למסעדה גם בימים אחרים", כתבה דיאמנט.

בהמשך קראה להחרים את המסעדה. "אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו וגם יצביע ברגליים אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו".

הקריאה להחרים את המסעדה עוררה סערה רבה. השר אריה דרעי תקף את היוזמה בטוויטר שלו.  "לחברים בסניף מרצ רעננה: להחרים מסעדה בגלל שהפכה לכשרה? חבל שעשיתם זאת. זה פוגע במיליוני יהודים בארץ ובעולם. חזרו בכם!".

אפילו צעירי 'יש עתיד' הפתיעו בתגובתם. "במקום לכבד אתם מזלזלים, במקום לאחד - אתם משסעים, במקום לחבק - אתם מרחיקים". במרצ לא נשארו חייבים והגיבו לצעירי יש עתיד: "תתנצלו", נכתב בדף הפייסבוק שלהם.

כאמור, לאחר שעות של מחאות הוסר הפוסט על ידי מרצ.