ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: הדס פרוש, פלאש 90

המאבק המדיני של ישראל נגד ההסתה הפלסטינית נמשך - ובמאמר שמפרסמת היום (שלישי) סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי במגזין האמריקני "ניוזוויק", היא מבהירה שמחיר ההסתה הוא רצח של אזרחים ישראלים חפים מפשע.

"המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד, הודה בחקירתו כי הושפע מהסתה שבה צפה בטלוויזיה הפלסטינית. שבוע לפני הרצח, תחנת טלוויזיה המנוהלת על ידי ארגון פתח' שידרה סרטון הקורא 'להטביע את היהודים בים ולהרגם'. צריך לזכור כי בראש הפתח' עומד לא אחר מאשר יושב ראש הרשות מחמוס עבאס", כותבת חוטובלי.

היא תוהה אם האמריקנים היו משלימים עם חבר קונגרס שהיה מברך את מבצעי פיגועי ה-11 בספטמבר ואף מחזק את משפחות המחבלים. 

חוטובלי תיארה מצב בלתי אפשרי נוסף. "תארו לכם את סגן יו"ר בית הנבחרים האמריקני מוריד שר מהדוכן על שהעז למתוח ביקורת בשל תמיכתו בטרור, ועוד בטענה המופרכת כי השר הסית נגדו".

"בכל מקום – פרט לדמוקרטיה האולטרה-סובלנית של ישראל – מצב כזה לא היה אפשרי. אלא שזה בדיוק מה שעשה סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי, שהוריד מהדוכן את שר הקליטה - וזאת על רקע דברים מצמררים שאמר טיבי במהלך השנים נגד ישראל".

"העדות הכי גדולה להיותה של ישראל דמוקרטית היא ההגנה על חופש הביטוי - והדוגמא של חברי כנסת ערבים שמבקרים את המדינה היא הטובה ביותר", כותבת סגנית שר החוץ.

"השקר", מבהירה חוטובלי, "הוא פשוט מאוד. הופכים את הקרבן לתוקף ואת התוקף לקרבן. המחבלים משום מה, זכו בעולם למעמד של קרבנות ההסתה, והנרצחים הפכו להיות מסיתים".

היא מציינת גם כי מועצת הביטחון של האו"ם וגם בתי המשפט האמריקניים דוחים הסתה מכל וכל, וכך "נראה שעל פי ההיגיון המעוות של שונאי ישראל - גם הגופים הללו יואשמו בהסתה נגד המחבלים ותומכיהם".

"הגיע הזמן", חותמת חוטובלי את המאמר, "שהקהילה הבינלאומית תיקח ברצינות את ההסתה הפלסטינית הפרועה כי היא הורגת. הגיע הזמן לבלום אותה לגמרי".