חיילים
חייליםדובר צה"ל

חייל חרדי, המשרת בבסיס כנף 1 ברמת דוד במסגרת שח"ר כחול, יעמוד ביום חמישי הקרוב למשפט צבאי, בגין החלטתו שלא להשתתף בטקס סיום תקופה, כדי לקבל תעודת הצטיינות.

החייל טען בפני מפקדיו כי התייעץ עם רבו שאמר לו כי אסור לו לקבל מרות ממפקדת ולהצדיע לה.

בראיון לערוץ 7 אומר אביו של החייל שאחד התנאים להתגייסות ליחידה החרדית היה התחשבות באורח חייהם החרדי ואם רוצים שחיילים חרדים ימשיכו להתגייס שיעמדו בסיכומים ויאפשרו להם להישמע לרבותיהם, בפרט כשמדובר בהתנהלות מול נשים.

לדבריו בנו היה אמור לקבל תעודת הצטיינות בטקס סיום תקופה ולקבל את התעודה מידיה של מפקדת טייסת המנהלה. לקראת הטקס פנה החייל לרבו ושאל אותו האם הוא יכול לקבל תעודה ולהצדיע למפקדת. הרב אמר לחייל שאסור לו לקבל מרות של מפקדת, להצדיע לה ולהסתכל עליה.

האב טוען כי זכותו של הבן להישמע לרבו האישי ולא לרב הבסיס ששייך למגזר הדתי לאומי, שהורה לו להתייצב בטקס כרגיל ולקבל את התעודה.

עוד נודע כי רס"ר בסיס כנף 1 שאחראי בין השאר על ניהול הטקס, מסר לחייל החרדי כי הוא "ישלם ביוקר על מעשיו", כלשונו. ואכן החייל קיבל בימים האחרונים זימון למשפט אצל מפקד הבסיס. במשפחת החייל טוענים כי הוא פנה למוקד הפניות של שח"ר כחול, אך בשלב זה הם מעדיפים שלא לטפל במקרה.

 מדובר צה"ל נמסר בתגובה "באירוע המתואר נבחר החייל לקבל תעודת הצטיינות בטקס רשמי בבסיס רמת דוד. עפ"י הפקודות ונהלי טקסים צבאיים, נדרש מקבל התעודה להתייצב במעמד קבלת התעודה ולהצדיע בפני מפקדו ובמקרה זה- מפקדת טייסת מנהלה בבסיס רמת דוד.

החייל החליט שלא לקחת חלק בטקס וסירב להצדיע למפקדתו בשל היותה אישה על אף שאין כל מניעה הלכתית בנושא. מפקדי הבסיס נהגו על פי פקודות צה"ל וברגישות המתאימה. בהתאם לזאת, יטופל החייל משמעתית".