חדר לידה
חדר לידהThinkstock
גם במדינה עם אקלים ים תיכוני כמו ישראל יש לא מעט הבדלים בין לידת חורף וקיץ.
ראשית, החורף מקשה על התנהלות עם תינוק קטן והוא מחייב היערכות מבחינת בגדים, הסקה ופתרונות חימום. שנית, בחורף ישנו עומס על בתי החולים וחדרי המיון, מה שעלול לעכב את הטיפול אם ההריונית או את המעקב אחר התינוק. הבדלים אלו מדגישים את החשיבות של היערכות נכונה לתהליכי הריון ולידה בחורף ואת המשמעות של הטיפים הבאים:

1. שימו בקבוק חם על הסדין לפני ההשכבה

אחד הטיפים המומלצים הוא לשים בקבוק חם על הסדין לפני ההשכבה וכך לעזור לתינוק לישון כמה שעות ברצף.

2. אל תתביישו לבקש עזרה

השבועות הראשונים אחרי הלידה הם הקשים ביותר עבור ההורים. בשבועות הללו התינוק שביר, פגיע ותלוי ולכן הטיפול בו מתיש גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית. עם זאת, זו התקופה המתאימה לבקש עזרה מחברים ובני משפחה.

3. הכינו יותר בגדים

בתקופת החורף לוקח לבגדים אחרי כביסה יותר זמן להתייבש. הטיפ הוא להכין יותר בגדים מבדרך כלל ולפזר אותם במקומות אסטרטגיים ברחבי הבית כדי להאיץ את הייבוש הטבעי.

4. חממו את החדר בצורה נכונה

הסקה וחימום של חדרי השינה הם חלק חשוב בטיפול בתינוק בחורף. השקיעו במד חום לחדר ובדקו מה הדרך היעילה לשמור על בקרת אקלים וטמפרטורה. ההמלצה היא להשתמש במזגן ולוותר על פתרונות חימום ניידים ומסוכנים.

5. השתמשו בשמיכות מומלצות לתינוק

יש הרבה סוגים של שמיכות אבל לא כולן מתאימות לתינוק בן יומו. אם הלידה צפויה להתרחש בחורף, כדאי להיערך מראש עם שמיכות מומלצות. אפשר לקרוא על שמיכות באתרי האינטרנט ולקבל המלצות מחברים עם ניסיון.

6. נצלו את המתנות

מתנה חורפית בתחום הביגוד יכולה לחסוך לכם כסף ולהקל על התמודדות עם פערי טמפרטורות קיצוניים. אם בכל מקרה מתכוונים לקנות לכם מתנה, נצלו את ההזדמנות ובקשו פריטים ספציפיים או בגדים שחסרים לכם בארון.

7. העדיפו ביגוד שימושי

החורף הוא לא תקופה מתאימה להפשיט ולהלביש את התינוק לעתים קרובות. תוכלו להגן על התינוק מפני התקררות בעזרת ביגוד שימושי, כמו שק שינה סגור, חלוק רחצה עם כובע, אוברול חורפי וכן הלאה.

8. שמרו על הבטיחות

החורף מציב לא מעט סיכונים עבור הורים וילדים. שמרו על הבטיחות בהפעלת מכשירי חשמל, בחימום מים למקלחת ובבחירת סוודרים ובגדים ארוכים.

9. הישארו בבית!

נצלו את החורף כדי להישאר בבית וליהנות מהתינוק. אין לכם סיבה אמיתית לצאת החוצה ועדיף לחכות עד שמזג האוויר יתאזן כדי להשוויץ בילד החדש.