השרה גמליאל בתצפית בחרשה
השרה גמליאל בתצפית בחרשהצילום: מועצת יש"ע

מועצת יש"ע ערכה היום (שלישי) סיור במטה בנימין ובבקעת הירדן לשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, יחד עם יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה ומנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר.

הסיור התחיל באולפנת דולב, שם נפגשה גמליאל עם תלמידות והתרשמה מהעשייה החברתית במקום. מנהל האולפנה אילן ביטון הציג בפני השרה בקשה לשיוויון הזדמנויות לנערים ונערות במצוקה וסיוע עבורם גם אחרי השרות הצבאי. בהמשך ערכה גמליאל תצפית לגוש דן ומודיעין מהישוב הסמוך חרשה.

במהלך הסיור אמרה השרה גמליאל, "כמי שמגיעה לעיתים תכופות לחבל ארץ מדהים זה, אני יכולה להגיד בפה מלא שאשרי המדינה שאלו הם בניה ובנותיה. ממשלת ישראל, שאני חברה בה, חייבת להמשיך ולעשות כל שניתן על מנת לחזק את ההתיישבות והמתיישבים ביהודה ושומרון. חיזוק ההתיישבות זה אינטרס לאומי".

"אפעל לקדם את הפרויקטים לשוויון בתחום הצעירים, האזרחים הוותיקים והטכנולוגיה גם כאן, יחד עם ראשי הרשויות. אזרח ותיק ביו"ש צריך לקבל כמו שמקבל אזרח ותיק בשאר חלקי הארץ", הוסיפה גמליאל.

בימים אלו מקדם המשרד לשוויון חברתי מספר מיזמים עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון בנושאי אזרחים ותיקים, צעירים ושוויון מגדרי.

במסגרת זו נערכה בשילה הקדומה ישיבת עבודה בהשתתפות השרה וראשי מועצת יש"ע. במפגש השתתפו אבי רואה, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחיאני, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת אלקנה אסף מינצר, ובכירים נוספים במועצת יש"ע וברשויות המקומיות.

במעלה אפרים נפגשה השרה עם ראש המועצה שלמה ללוש ועם סטודנטים מכפר הסטודנטים קדמה ונוער ש"ש (שנת שירות) שנמצא במקום. תיראל כהן, מנהלת קדמה, הציגה בפני השרה את הפרויקט ואת התפתחות כפרי הסטודנטים במרחב יהודה, שומרון והבקעה.