הרצוג וקרי
הרצוג וקריצילום: לשכת הרצוג

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) נפגש בצהריים (רביעי) עם שר החוץ האמריקניי ג'ון קרי ברומא.

זו פגישתם הרביעית של הרצוג וקרי בחצי השנה האחרונה ובמהלכה הציג הרצוג בפני קרי את תוכניתו המדינית ל"היפרדות" מהפלסטינים.

קרי הביע עניין בתוכנית והרצוג חזר על יוזמתו לקידום ועידת ביטחון אזורית בהשתתפות מצרים, ירדן, ישראל ומדינות נוספות על מנת להתניע מאבק אזורי משותף בטרור האיסלאמי הקיצוני ולקדם צעדים בוני ביטחון ואמון במזרח התיכון.

הרצוג אמר לשר החוץ קרי כי "המצב הביטחוני לא יכול להימשך. ישראלים נרצחים ברחובות ובעולם מתמקדים ביוזמות הזויות וחרמות. זו התעלמות מהמציאות. תוכנית ההפרדה היא הדרך היחידה לתזוזה באזור והתקדמות לעבר חזון שתי המדינות בעתיד. הוא לא יתמשש מחר בבוקר".

ראש האופוזיציה הדגיש בפני מזכיר המדינה, ''אם רוצים להצליח לייצר אופק אמיתי צריך לעשות צעדים דרסטיים. להפסיק את המילים הגדולות. ישראל לא יכולה לחכות למשאים ומתנים ארוכים. אזרחינו נרצחים ואנחנו חייבים לעשות מהלכי היפרדות שיהיו הבסיס הריאלי לחזון שתי המדינות בו אני מאמין בכל ליבי כפתרון היחיד לסכסוך".

הרצוג הוסיף כי על האמריקנים לקדם את קיום ועידת הביטחון האזורית בהשתתפות מדינות ערב המתונות. "הוועידה צריכה להתרחש טרם סיום כהונתו של הנשיא אובמה. זה צעד חשוב למלחמה בטרור האיסלאמי הקיצוני המאיים על העולם המערבי כולו ועל מדינות המזרח התיכון בפרט. ועידה כזו יכולה להיות קרקע פורייה לקידום תהליכים וצעדים בוני ביטחון ואמון באזורנו".