הרבנית יהודית שילת
הרבנית יהודית שילתצילום: פייסבוק

הרבנית יהודית שילת, מנהלת פורום תקנה, יוצאת נגד דבריה של ד"ר איריס בראון שקראה בערוץ 7 להפסקת "מחול השדים" נגד גברים בכל מה שקשור להטרדות מיניות.

ד"ר בראון, יועצת זוגית, קראה אתמול לנשים שלא לעשות "משפט שדה" בפייסבוק נוכח סגירת תיקי החקירה נגד ינון מגל וסילבן שלום. ''כל הפרסומים האלה הם קטסטרופה, אם אין הוכחות מוצקות אל תפרסמו. אתן הורסות משפחות וגורמות לביזוי הילדים בבתי הספר. לא כולם חזקים ויש כאלה שיכולים להתאבד בגלל דבר כזה", אמרה.

הרבנית יהודית שילת סוברת מנגד שלא צריך לרחם על הידוענים והפוליטיקאים שהקריירה שלהם הופסקה, "הם אנשים חזקים, יש להם כסף ואם הם רוצים הם יוכלו להגיש תביעות דיבה. אלא שברוב המקרים מדובר בתלונות אמיתיות. הנפגעות האמיתיות הן אותן נשים שעוברות את החוויות האלה".

שילת טוענת שצריך לברך על התופעה של נשים שמוציאות סיפורים החוצה, "העובדה היא שנשים לא באות להתלונן במשטרה ואם אין תלונה התיקים נסגרים. אנחנו בציבור הדתי צריכים לשמוח שמתעורר שיח נגד נורמות כאלה, גם אם הן לא מוכחות כפליליות. יש כאן הצפה של התנהגויות שליליות ואי אפשר לדון אותן בדרכים מדויקות. זכותי לספר איך איש ציבור מתנהל גם אם מדובר בדיבורים ולא נעשה מעשה".

היא משבחת את ינון מגל, "הוא קבע נורמה מצוינת, התנצל ולקח אחריות. הוא הבין שזה לא מתאים והוא אפילו דיבר בבית כנסת דיבורים של תשובה, הוא ראוי לכל הכבוד וההערכה".

לדבריה אנשי ציבור שמקבלים את מעמדם מפרסום ציבורי, אל להם להתלונן כשהפרסום בסופו של דבר עומד להם לרועץ, "הכבוד שלהם בא מהמדיה, אז גם זה בא מהמדיה. יש להם כסף ויש להם כוח להגיש תביעות דיבה, עובדה שזה לא קורה, והם מחליטים לוותר על הקריירה.

''לא צריך להפוך אותם לקדושים מעונים, רק אדם שצדקתו הוכחה יכול להיקרא קדוש מעונה. לסילבן שלום יש המון כלים להתמודד עם הוצאת דיבה יותר מכל פקידה קטנה אחרת".

יהודית שילת סבורה שהוצאת פרשיות החוצה בעזרת הפייסבוק היא חיובית, "בחורה אמנם צריכה לשפוט בדחילו ורחימו את הסיטואציה לפני שהיא מוציאה את זה החוצה. אבל הנה, תראה את סיפור נווה דקלים שזה עצמנו ובשרנו, זה גם יצא בסטטוס בפייסבוק, נערים ונערות שהוציא את מה שקרה להם בגוש קטיף לפני העקירה, זה מלמד אותנו המון".