המשרד יבדוק. השר ליצמן
המשרד יבדוק. השר ליצמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה את הצעתה של ח"כ יעל כהן פארן להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא המצב הבריאותי-סביבתי במפרץ חיפה ועתיד האזור. 34 ח"כים תמכו בהצעה ו-35 התנגדו לה.

ח"כ כהן פארן טענה כי "לממצאים המזעזעים שהתגלו השבוע אין אח ורע בהיסטוריה של מדינת ישראל. ועדת חקירה פרלמנטרית תוציא לאור דברים שציבור צריך לדעת. זה לא עניין של אופוזיציה וקואליציה זה עניין של חיים ומוות".

היא טענה כי "השר להגנת הסביבה, גם אם הוא יגיד אחרת, תומך בהצעה והוא אמר לי זאת. חברי כנסת רבים אמרו לי היום שהם תומכים אבל נאלצים להישמע למשמעת הקואליציונית. מה יש להסתיר? אם הכל בסדר אז למה להתנגד לוועדת חקירה? כל מי שמצביע נגד הקמת ועדת חקירה, דמם של ילדי חיפה האזור על ראשכם".

שר הבריאות יעקב ליצמן השיב כי אין סיבה להקמת ועדת חקירה. "כל הנתונים פתוחים. אני בעד נתונים ומחקר אבל צריך לבדוק מאיפה ההדלפות ומה האינטרסים שם. אנחנו עשינו בנושא מה שאף אחד לא עשה עד היום, אז להגיד שהממשלה מתעלמת? הנתונים הם מ-2012". 

"לקחת נתונים חלקיים בלי בדיקה ולהדליף אותם זה חמור פי עשר. הזיהום בתל אביב לא פחות גרוע מחיפה. לפני שמוציאים מחקר, צריך לבדוק", הבהיר שר הבריאות.

הוא ציין כי משרדו יבדוק באופן מעמיק מהיכן מגיע המחקר והאם יש אינטרסים שונים מאחורי פרסומו. "אני לא הולך לטייח את הנושא הזה ולהסתיר שום דבר. אם המצב יהיה קשה אני לא אחשוש להודיע שנצטרך לעשות צעד סגירה, אם צריך", הבהיר השר ליצמן.