מתן חודורוב
מתן חודורובעצמי

מתן חודורוב, העיתונאי והפרשן לענייני כלכלה של חדשות ערוץ 10, סיפר הערב (רביעי) על עסקה שהציע לו יזם נדל''ן מוכר.

חודורוב גילה בעמוד הפייסבוק שלו כי יצא המום מפגישה עם היזם הבכיר, שהציע לו טובת הנאה תמורת שילוב תכנים מסחריים מטעמו בשידורי חדשות 10 ובעמוד הפייסבוק של חודורוב.

"בין היתר הוא ביקש ממני להמליץ ב'אגביות' מול המצלמות (ובניגוד מחריד לכל כללי האתיקה) על קרן פיננסית חדשה שישיק בקרוב, כפלטפורמת השקעה אטרקטיבית, תמורת אחוזים שאגרוף כביכול מהרווחים שיצטברו בה. אותו יזם גם סיפר שפנה לשני אנשי ציבור נוספים, לפחות אחד מהם הביע לדבריו עניין בשיתוף פעולה עם השיטה המושחתת הזו", ציין חודורוב.

חודורוב הסביר כי משמעות ההצעה היא למעול באמון הצופים שבוטחים ביושרת האינפורמציה שהוא מוסר - ולהשתמש בקרדיט שצבר לאורך יותר מעשור כדי להחדיר בסתר תוכן שיווקי לכלי תקשורת מרכזי.

"זה לא עלה על דעתי לרגע", הדגיש. ''לכן עדכנתי מיד את מנכ״ל חברת החדשות, גולן יוכפז, ובהתייעצות עמו יצאתי לתעד (שלא כדרכי) את המפגש במצלמה נסתרת, כשבסמוך לה הקלטתי כמה שיחות טלפון עם היזם כדי לדלות ממנו פרטים.

"חלקים נבחרים מתוך החומר נחשוף בפניכם בקרוב, אבל בינתיים חשוב לי שתדעו: אנחנו, אני, ב'חדשות 10' לעולם לא נמכור את אמונכם תמורת אחוזים בשום קרן, אצלנו עובדים רק בשבילכם ולא עבור אף יזם נדל״ן''.