פעם, משחק בין מכבי ת"א לאולימפיה לובליאנה התקיים במסגרת היורוליג, מפעל הכדורסל הבכיר של אירופה. העונה, השתיים נפגשות במסגרת היורוקאפ אליו תל אביב הדוחה ממפעל היורוליג הבכיר ואילו לובליאנה הגיעה אליו עוד בתחילת העונה הנוכחית. 

לא רק זאת, אלא שבעבר היה מדובר על מפגש בין שתי הקבוצות המובילות באירופה, או לפחות למתיימרות להיות כאלה. הערב (רביעי) השתיים נפגשו למשחק במסגרת היורוקאפ וכשהן נמצאות במקום האחרון בביתם. 

ללא יוגב אוחיון שפצוע בקרסול, דווין סמית' שחולה וטרבור אמבקוואה שפצוע בברכו, השחקנים הצהובים התקשו עד מאוד מול המארחים מסלובניה. למעשה, מלבד גל מקל שסיים את המשחק עם 20 נקודות, אף אחד לא עמד בציפיות ממנו, בטח לא סדריק סימונס שנבחן בקבוצה והותיר רושם רע במיוחד.

ההפסד המשפיל לקבוצה החלשה בבית האירופי, מביא את הצהובים למשחקם בשבוע הבא מול ניז'ני נובגורוד הרוסית למשחק על כל הקופה - האם בשבוע הבא תסתיים העונה המסוייטת של הצהובים באירופה?  

המשחק נפתח אמנם עם שתי שלשות רצופות של דגן יבזורי שפתח בחמישייה, אבל עבודת הגנה רעה של המכבים איפשרה לסלובנים לסיים את הרבע הראשון ביתרון, 17:19. 

המשחק המשיך להיות צמוד גם בפתיחת הרבע השני כשהצהובים הצליחו לקזז את ההפרש שכבר הלך ותפח. למרות זאת, המקומיים השתלטו על המשחק והגדילו את ההפרש עד ל-23:31. הצהובים שניסו עוד קצת להלחם נראו רחוקים מאיך שנראו לאחרונה בליגה הישראלית ואפילו במפעל האירופי בצמד משחקיהם האחרונים מול קאזאן, ואל ההפסקה ירדו בפיגור, 38:65.

אל המחצית השניה עלו השחקנים הצהובים מחוייבים יותר ורוצים הרבה יותר. בעוד שבהגנה הצליחו לעצור את המקומיים, בהתקפה היו אלה גל מקל ואייק אופייבו שהשאירו את מכבי בתמונת המשחק כשצימקו לפער של נקודה אחת בלבד, 50:51. הסלובנים מנגד לא התרגשו והגיבו עם ארבע נקודות משלהם, אך מקל בעוד יום של עבודה הוריד את ההפרש חזרה לשתי נקודות, ובסיום הרבע עמדה התוצאה על 56:60 לזכות לובליאנה הסלובנית.

גם ברבע הרביעי נותרה התוצאה צמודה כשהפרש הנקודה חזר שוב בזכותם של אופייבו ומקל, אבל בהיעדר עבודת הגנה לובליאנה ניצלה זאת בכדי לפתוח פער מספיק בדרך לניצחון ראשון מאז שנת 2007 על היריבה הישראלית, 66:73.

עד כמה התוצאה היא השפלה לצהובים? מלבד הניצחון שהושג עליהם לאחר 9 שנים, זהו היה גם ניצחונם הראשון של הסלובנים החלשים בשלב הבתים השני של היורוקאפ. כאמור, בשבוע הבא בהיכל מנורה מבטחים רק ניצחון ישלח את הצהובים להמשיך את העונה האירופית. הפסד? ונוכל לחתום סופית את העונה האירופית הגרועה ביותר של המועדון הבכיר בכדורסל הישראלי. 

קלעו למכבי תל אביב: גל מקל 20 (6 מ-7 מהשדה, 4 אסיסטים, 5 איבודים), אייק אופייבו 14, סילבן לנדסברג וטיילור רוצ'סטי 8 כל אחד, דגן יבזורי 6, אלייז'ה מילסאפ ואיתי שגב 4 כל אחד, גיא פניני 2 (1 מ-9 מהשדה, 0 מ-7 מהשלוש).

קלעו ללובליאנה: סבה לשיץ' 16, רולנדס זאקיס 13, מיחה לאפורניק 10, בלאז' משיצ'ק 7, דוואן רובינסון, זאק רייט וגרגור חרובאט 6 כל אחד, בלאז' מחקוביץ' 5, ולאד ווצ'טיץ' 4.