סיעת הבית היהודי
סיעת הבית היהודיצילום: דוברות הבית היהודי

סקר מיוחד המתפרסם הבוקר (חמישי) בערוץ 7 בחן את עמדות הציבור הדתי לאומי ומצביעי הבית היהודי בנוגע להתנהלות מפלגת הבית היהודי בנושאים הקשורים להתיישבות ביהודה ושומרון.

מהמחקר שערכה חברת הסקרים "מסקר" המתמחה בעריכת סקרים בציבור הדתי לאומי עולה כי כ- 80% מהציבור הדתי לאומי סבורים כי על מפלגת הבית היהודי לעמוד על עמדותיה בנושא ההתיישבות יותר מכפי שהיא עושה כיום. בקרב מצביעי המפלגה האחוז כמעט זהה.

מתוך אלה שהצביעו לבית היהודי בבחירות האחרונות, 82% סבורים שהמפלגה צריכה לגלות יותר עקשנות.

הסקר שכלל מדגם של 500 נשאלים בחן את עמדות הציבור הציוני דתי גם ביחס לפרשת הבתים שנרכשו בחברון על רקע התנהלות המפלגה בסוגיה.

הנסקרים נשאלו האם על מפלגת הבית היהודי לנקוט סנקציות קואליציוניות שונות (שלא כוללות הפלת ממשלה), במטרה לדחוף לשינוי ההתנהלות ותיקונה?

67% מהציבור מעוניין שהבית היהודי תנקוט סנקציות קואליציוניות. 27% השיבו כי עדיף להימנע מכך ו- 6% בלבד טענו כי אין לנקוט כלל בסנקציות כאלה.

גם דעת הציבור על משמעותה של ועדת השרים שהוקמה בשבוע שעבר עלתה בסקר. הנסקרים נשאלו האם הקמת ועדת השרים שכוללת את השארת אחריות הטיפול בנושאי יו"ש בידי יעלון, הוא צעד שכדאי למענו לסיים את המשבר הקואליציוני.

8% סבורים שזהו צעד 'מספק' שדי בו כדי לפתור את המשבר, 42% השיבו כי 'יתכן שזהו צעד מספק'. 50% מהנשאלים סבורים כי הקמת הוועדה היא צעד 'לא מספק' או 'מאד לא מספק'.