פרופ' משה שרון
פרופ' משה שרוןצילום: ערוץ 7

המזרחן פרופ' משה שרון סבור, שאין להבחין בין מחבלים מג'נין לבין ילדות ערביות מרמלה, "זה טרור של מחבלים, כולם מחבלים, הטרור של אזרחים ערביי ישראל לא שונה מטרור של אזרחים אחרים. אנחנו חיים עם הטרור מאז שהתחיל היישוב היהודי, אין שום דבר חדש, יש רק עליות וירידות".

לדבריו אנחנו סובלים מתסמונת הילד המוכה, "כלי התקשורת שלנו אומרים שהערבים ממורמרים בגלל הכיבוש ובגלל זה הם תוקפים אותנו. זה מסוג הדברים שקוראים בפסיכולוגיה, תסמונת הילד המוכה. אומרים לנו שאם ניתן לאויב מה שהוא רוצה, הוא יפסיק לשנוא אותנו, אבל הגורם האמיתי הוא שנאת היהודים", אמר שרון ביומן ערוץ 7.

"יש שנאה יוקדת ליהודים בלי קשר לכיבוש שטחים, או משא ומתן. שונאים יהודים וקל מאוד להפוך את שנאת היהודים לפעולת טרור. מבחינת המוסלמים כשהם רואים יהודים ששולטים במוסלמים זו הפרה של האמנה בינם לבין אללה, ולכן קל מאוד להסית את ההמון לבצע פעולות רצח נגד יהודים באשר הם, תוך הדגשה שפעולות רצח כאלה רצויות בעיני אלוהים ופותחות בפניהם את שערי גן עדן".

פרופ' שרון, קובע שאין שום פתרון מדיני, "כששואלים אותי אם נחיה תמיד על החרב, אני עונה או  שנחיה על חרבנו או שנמות על חרבם. אנחנו בעיניהם גורם זר, שנוא ומגעיל שנמצא במזרח התיכון והיחס ליהודים יהיה תמיד יחס של שנאה ובוז".