עצרת אחדות במתחם התחנה
עצרת אחדות במתחם התחנהצילום: יאיר ברטל

אמש (חמישי) התקיים "כנס אהבה ואחדות ישראל" במתחם התחנה בירושלים. הכנס נערך ביוזמתו של אבנר שאקי, צעיר ירושלמי ומנכ"ל "שאקי הפקות ותוכן", שיזם את האירוע לקידום האחדות והאחווה בעם.

על במה אחת ישבו העיתונאי גל אוחובסקי והפוליציסט אלדד יניב, לצד דורון שפר ואיילת וידר-כהן מארגון "קולך". מהצד החרדי-חסידי הגיע הרב ברל'ה קרומבי מבית חב"ד נחלאות שבעיר ואת הערב הנחתה העיתונאית יפעת ארליך. גם הזמר אליעזר רוזנפלד ששמע באיחור על הכנס, התנדב ובא מיוזמתו לנגן באירוע. כולם כולם באו בהתנדבות.

אלדד יניב מהצד השמאלי של המפה דיבר בשבח ואחדות ישראל, וכמוהו גם דורון שפר שדיבר על עם ישראל בו רב המשותף על המפריד.

איילת וידר-כהן דיברה על חלקן של הנשים באחדות, ושילבה בדבריה את מרים שדאגה לאחיה ואף נצטרעה בגללו, אך כל העם חיכה לה על מנת שלא יפרוש מאשתו.

היא והזכירה גם את דפנה מאיר הי"ד שעבדה בהתנדבות ב"קולך", ופתחה שם מדור באינטרנט בנושאים שאף אחד לא דיבר עליהם בפומבי לפני כן, הכל  תוך כדי גידול ששת ילדיה.

"כל שאלה שלה פותחת ומסיימת באהבה שאין לה דוגמא, אבל באמצע - אש וגופרית. פנו אליה נשים מכל המגזרים, והייתה לה אמת נוקבת באופן מאד מרשים", אמרה וידר-כהן. "לנשים יש נטייה לשכוח את עצמן, אבל כשמדברים על אחדות צריך לזכור לא למחוק את עצמנו בשם האחדות, כמו שכתבה דפנה באחד הפוסטים שלה: 'אם אין אני לי מי לי' ".

אליעזר רוזנפלד עלה לבמה ואמר דברים נחרצים נגד האלימות ובעד האחדות, "אנו נגד אלימות מילולית ופיזית ונגד השמצות. אנו עם אחד -יום אחד בטירונות ואנחנו כבר אחים". הוא סיפר שביום השנה לזכר מלאכי בנו הי"ד, הם מתכננים עצרת ענק בכיכר רבין, הקוראת לאחדות בעם.

"ריבונו של עולם הולך אתנו בעולם הזה", חיזק את הנוכחים וניגן את השיר "מישהו הולך תמיד איתי".

אחריו דיבר העיתונאי גל אוחובסקי, שציין את העובדה כי תל אביב היא העיר הכמעט יחידה בישראל בה גרים חרדים וחילוניים באותו בניין. "בסופו של דבר כולנו אותו דבר, אם רק נפתח את העיניים ואת הלב", אמר אוחובסקי בחיוך.

הרב ברל'ה קרומבי מבית חב"ד בנחלאות דווקא הזכיר את הפוסט שכתב אלדד יניב בו קרא ליהודים לפני כמה שנים לקנות מערבים. "יש דרך שצריך לאהוב", הוא אמר ורמז ליניב שאחדות מתחילה קודם כל בעם ישראל, ואחר כך כלפי מעגלים אחרים. "כמו שבכנסת אנחנו רבים, אבל במזנון הכנסת כולם חברים של כולם".

חתם את האירוע אליעזר רוזנפלד בשירה של להקת גאיה, "שיר לאהבה".