ח"כ דוד אמסלם בבית הכנסת המיועד להריסה
ח"כ דוד אמסלם בבית הכנסת המיועד להריסהאלירן אהרון

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת מקיימת סיור בעיר הדרומית אילת, בו משתתף גם ראש העיר, מאיר יצחק הלוי.

במהלך הסיור אמר יו"ר הועדה, ח"כ דודי אמסלם, "מכיוון שפינוי חלקו הצבאי של שדה דב צפוי רק בעוד שנתיים, אפשר בהחלט לשקול בחיוב דחיית פינוי חלקו האזרחי לאותו מועד, מה שיאפשר למצוא חלופות בשיתוף עם עיריית אילת, שיבטיחו את נגישות העיר ותושביה למרכזי העסקים והבריאות במרכז".

לדבריו, "אני מצפה משר התחבורה שייכנס לעובי הקורה וימנע מאילת משבר חמור שאפשר למנוע".

"איך יכולה המועצה הארצית לסגור באותו זמן 3 שדות תעופה?", תהה ראש עיריית אילת, "איך סוגרים את הרצליה, שדה דב וחיפה? השדה הצבאי יישאר שם לפחות עד 2019. למה לא להצמיד את פינוי השדה האזרחי לפינוי השדה הצבאי? הרי עד אז לא יבנו שם אפילו צריף".

"התשובות שאנו מקבלים מעליבות", טען ראש העיר. "אני לא מצליח להבין. רוצים לבצע בדיקות קרקע? יכולים לבדוק ב95% מהשטח, רק לא במסלולים. מנכ"ל ארקיע הציע שיבדקו אפילו אצלו מתחת לכסא".

"היום ממריאות 22 טיסות ביום משדה דב לאילת ובחזרה. אם ייסגר שדה דב מספר הטיסות ירד ב-150%", אומר ראש העיר, "ובכל פעם כשיגיע מטוס, הילידים ימחאו כפיים".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם הבטיח לראש העיר ולחברי המועצה כי בקרוב יקיים דיון בוועדה על נוסחת מענקי האיזון, המקפחת ערים רבות הזקוקות לסיוע ממשלתי, ובראשן אילת.

אילת, המונה היום 60,000 תושבים, רוצה להכפיל את כמות התושבים, להקים מתחם גולף, מפעל אצות, קריית ספורט, מרכז קונגרסים ואמפיתיאטרון.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר בסיון "מאז האינתיפאדה של שנות האלפיים מספר התיירים מחו"ל בירידה. היום יש 4 טיסות מחו"ל לאילת, כשלפני כן היו עשרות טיסות. לכן יזמנו נוהל תמיכה בטיסות לאילת וכיום יש בין 20 ל-25 טיסות בשבוע, תודות לתמרוץ של 45 יורו לכל נוסע. מצאנו שזה יעיל יותר ובטוח יותר מכל תקציב שיווק או קמפיין. המלונאים נותנים את חלקם ומממנים 15 יורו מתוך זה".

מנכ"ל משרד התיירות דיווח גם על שינוי מגמה – התפתחות הלואו קוסט: "היום מגיעה בעיקר תיירות עממית שממלאת את האכסניות ומספקת פרנסה לדוכני פלאפל ומרכולים, פחות למלונאים. התפוסה באכסניות הנוער עלתה ל70-100%".

מנכ"ל משרד התיירות התייחס גם לדרישת ראש העיר לפנות חופים: "קודם כל יש לפנות כמה שיותר אתרים ביטחוניים, תייר שרואה נמל ומחסנים, לא בטוח שיחווה את החוויה הנופית שהוא ציפה לה". יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "ומה עשיתם בנידון? משרד התיירות צריך להוביל את פינוי החופים למען התיירות". מנכ"ל משרד התיירות: "זה לא בסמכותנו. אנחנו גורם מסייע וגם מממן תוכניות, אבל מי שמוביל זו העיריה, משרד הביטחון ונמלי ישראל".