טבק. ישלם את המחיר?
טבק. ישלם את המחיר?צילום: האתר הרשמי של היורוליג

בחילה וסחרחורות. כך מרגישים בבוקר שאחרי ההשפלה הגדולה ביותר בהיסטוריית המועדון, בהנהלה הצהובה.

אחרי שהושפלה ביום רביעי האחרון על ידי לובליאנה במסגרת מפעל היורוקאפ האירופי, במה שעשוי להסתמן כהפסד שיביא להדחתה מאירופה גם ממפעל היורוקאפ השני בחשיבותו, הגיע ההפסד אמש (מוצאי שבת) באולם רוממה שבחיפה למכבי הירוקה בתוצאה 56:91 והראה לצהובים מתל אביב שתמיד יש לאן לרדת.

גם בהנהלה הבכירה יודעים כי על פי הכושר הנוכחי ובקצב הזה, השיא עוד לפנינו. הצהובים מציגים העונה את העונה הגרועה ביותר בתולדות המועדון שעד לא מזמן היה נחשב בשורה אחת עם מועדוני הכדורסל הטובים באירופה וניהולו היה לשם דבר, כשאלה הצליחו להתמודד מול אריות אירופה העשירות בכסף, בתקציבים נמוכים בהרבה. 

זה לא רק הפער הגדול ביותר בו הפסידו בליגה הישראלית הבכירה, אלא קצב צבירת הנקודות הנמוך ביותר בתולדות הקבוצה, וניהול המשחק, על הקווים ועל הפרקט, שלקה בחסר.

בבוקר שאחרי במכבי יש כבר מי שמסמן את האחראי להשפלות האחרונות - ז'אן טבק המאמן הקרואטי. לא משנה העובדה כי טבק לא בנה את הקבוצה, ושחקנים אותם רצה לא הגיעו בשל שיקולים כלכליים, במכבי כמו במכבי, הש.ג תמיד אשם. 

טבק זכה ללא מעט מחמאות העונה, אך כאלה מגיעים לאחר ניצחונות גדולים על יריבות בינוניות או הפסדים קטנים ליריבות עדיפות בהרבה. ככה איבדה מכבי את הנכס הגדול ביותר שלה, את השם שלה.

בינתיים אומרים בכירים בקבוצה טבק עוד עשוי לסיים את העונה הנוכחית על הקווים, אך אם לא יזכה בתואר האירופי לא ימשיך לעונה נוספת, כשהמאמן הלאומי ארז אדלשטיין מועמד מוביל להחליפו על הקווים בהיכל מנורה מבטחים. האם המאמן הקרואטי יזכה לחסינות עד סיום העונה גם אחרי הפסד שעשוי לקרות ביום רביעי הקרוב ויביא להדחה גם ממפעל היורוקאפ השני בחשיבותו? במכבי מקווים שלא יצטרכו לענות על השאלה הזו.