נשות הכותל
נשות הכותלצילום: יח"צ נשות הכותל

נשות הכותל ערכו הבוקר (ראשון) סדנה ללימוד מעשי של הנחת תפילין, בעזרת הנשים בכותל המערבי. המשתתפות ברכו שהחיינו והתפללו שחרית.

במהלך התפילה נשלח סדרן מטעם רב הכותל שביקש לסגור את המטרייה תחתה התפללו הנשים. "אם חשבנו שהפעם התפילה תעבור ללא הפרעות, התבדינו. רב הכותל עושה כל שביכולתו כדי להציק ולזרוע שנאת חינם. ממש לא ברור איך דווקא המטריה שאפשרה לנו להתפלל תחת גשם זלעפות הפריעה את מנוחתו", מסרו הנשים.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, אמרה. "אנו נאבקות על קידום ויישום המתווה כאילו שהמאבק על זכויותינו בעזרת הנשים בכותל לא קיים, ונאבקות על זכויותינו להתפלל בעזרת הנשים בכותל כאילו שאין מתווה. אנו מאמינות שהממשלה מבינה את הצורך הדחוף ביישום החלטתה בעניין רחבת התפילה החדשה".

לפני שבוע אישרה ממשלת ישראל ברוב גדול את המתווה שיקצה לאותן נשים רחבה משלהן - מעורבת. הרחבה החדשה תמוקם בחלקו הדרומי של הכותל המערבי. ברחבה זו תתקיים בה תפילת נשים נפרדת עם מחיצה - לרבות קריאה בספר תורה, עם טליתות ותפילין; ונערות שתוכלנה לחגוג בת מצווה עם עלייה לתורה. למשפחות שירצו בכך תתאפשר תפילה מעורבת וחגיגת טקסים משותפים לגברים ונשים.