בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) הסביר מדוע הוא מתנגד לחוק שמבקש ראש הממשלה נתניהו לגבש נגד הח"כים הערבים שנועדו עם משפחות המחבלים ביום שלישי האחרון. 

“לי קשה לברוח מהתחושה שיש פה פופוליזם זול. אני חושב שהחוק הקיים נותן לנו מספיק כלים להתמודד עם אותה בוגדנות של חברי הכנסת הערבים. מי שמזדהה עם האויבים ובסופו של דבר מסית לאלימות הוא עבריין פלילי אפשר וצריך להפעיל נגדו את הכלים הפלילים”, טוען ח"כ סמוטריץ' בראיון לרדיו 'קול ברמה'.

לדבריו, מדובר במדרון חלקלק. "במשטר דמוקרטי הזכות לבחור ולהיבחר היא מנשמת אפה של הדמוקרטיה, מחר יהיו 90 חברי כנסת שלא ירצו שהחרדים יוכלו להתמודד, מחר יהיו 90 חברי כנסת שלא ירצו שמתנחלים יתמודדו. בנתיים אנחנו עדיין מיעוט בחברה הישראלית, צריכים מאוד מאוד להיזהר מעריצות הרוב".

מוקדם יותר היום, בדיון עם ראשי מפלגות הקואליציה, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות חבר כנסת בגלל התנהגות שאינה הולמת.

ההשעיה תיכנס לתוקף עם רוב מיוחס של 90 ח"כים, בדומה למנגנון הקיים היום בחוק להשעיית נשיא מדינה ויו"ר כנסת או סגניו. הצעת החוק מגיעה בעקבות פגישת חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת עם משפחות של מחבלים שביצעו פיגועי טרור רצחניים.

לצד קידום החוק החדש, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגישו קובלנות לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חברי הכנסת הערבים - חנין זועבי, באסל גטאס וג'מאל זחאלקה, שנפגשו עם משפחות מחבלים שביצעו פיגועי טרור רצחניים.