מתגוננים
מתגונניםצילום: נתי שוחט. פלאש 90

המאבק החרדי נגד האינטרנט והסמארטפון צובר תאוצה: חסידות וויז'ניץ יזמה אמש כינוס חירום בקרית ויז'ניץ בבני ברק נגד מה שכינתה 'פגעי הטכנולוגיה' בהשתתפות האדמו"ר מוויז'ניץ ורבנים נוספים. 

במהלך הכינוס הכריז האדמו"ר כי מי שמחזיק אינטרנט או סמארטפון לא כשר אין לו מקום בחסידות. "אני מדבר בשם מאות משפחות כאובות, אני מכריז מי לה' אלי", קרא האדמו"ר.

"מי שיש לו קשר לדברים הללו, אפילו שאין לו בבית ורק בעבודה, שיידע שאין לו שום קשר אלינו, הוא לא יהיה במוסדות שלנו". לדבריו, מי "שמחזיק את המכשירים, מחזיק בידו פצצה רוחנית".

בהמשך הוקראו התקנות החדשות לפיהן על כל אחד מקרב החסידות להיצמד להוראות הוועדה הרוחנית של החסידות.

במקביל התכנסו נשות חסידות בעלז ברחבי הארץ, והאדמו"ר מבעלז נאם ממעונו בקרית בעלז, כשנאומו מועבר בשידור חי לכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם.

בדבריו ביקש לנהוג בצניעות בלבוש, במקומות העבודה ובאורח חייהם. "אמא שלא מתלבשת בצניעות איך היא יכולה לשמור על הילדים שייתלבשו בצניעות, ואיך תזכה שהשכינה תשרה בביתה, ואל תחשבו שהילדים לא מבינים הילדים רואים הכל", אמר.

האדמו"ר ביקש מנשות החסידות לבל יעבדו במקומות מעורבים. "לא ללמוד או לעבוד במקומות מעורבים של גברים ונשים.... גם במקומות שעובדים נשים לבד, צריך לשמור ולדבר בלשון נקיה ולא לדבר בקול.

בהמשך התייחס האדמו"ר לעניין האינטרנט הפרוץ. "ועל כולם, לא להכניס לבתים מכשירים שאינם כשרים ולא להיכנס לבתים שיש אותם. לשמור על הילדים הקטנים והגדולים לא להיכנס לבתים של השכנים או לקרובים שיש להם. כמו מחשבים, סמארטפון ואינטרנט וכדומה, כל הדברים האלו הצד השווה שבהן שדרכן להזיק ושמירתם עליך",

"אפילו מי שצריך את זה לצורך פרנסתו צריך שישמור שיהיה מכשיר כשר. לא שזה לכתחילה אלא רק להראות שאינו טריפה, ואם צריכים להשתמש אז רק בעבודה ולצורך עבודה, אבל ח"ו לא להכניס בבית, ולא להראות לילדים, החורבן שיוצא מזה הוא גרוע ביותר, הרבה אנשים כבר נכשלו מהדברים האלו כל אחת ואחת יכולה לקבל על עצמה מהיום והלאה שהיא וביתה או ילדים במקום בעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד".