אחד מבעלי קבוצת מכבי ת"א, דיוויד פדרמן התייצב הערב (שני) מול העיתונאים כדי לספר על ההתרחשויות וההתמודדות של המועדון עם העונה הקשה שעוברת עליו.

כזכור, במוצאי השבת, ספגה הקבוצה תבוסה כואבה למכבי חיפה 56-91 וגם באירופה היא תילחם ביום רביעי נגד ניז'ני על הסיכוי האחרון לשרוד ביורוקאפ.

פדרמן הבהיר שאחת המטרות לשוחח עם העיתונאים היא לפרוס בצורה כנה את מצב הקבוצה. ""אנחנו רוצים להיות מאוד פתוחים וכנים ולומר את הבעיות שלנו בגובה העיניים. לכן ביקשתי שמדי פעם נוכל לפתח דו שיח, כדי שדברים יהיו יותר מדוייקים והציבור שאכפת לו יבין יותר מה קורה. בדרך כלל אני לא מתחמק מתשובות".

הוא הודה כי נעשו טעויות רבות בקבוצה בעונה האחרונה. "אין ספק שאם היינו צריכים לבחור שנה לא מוצלחת וקשה למכבי, אז לעונה הנוכחית יש מקום של כבוד בבחירה ואולי היא אפילו זוכה במקום הראשון". עם זאת הוא ציין כי לקבוצה עדיין יש אפשרות מעשית לזכות ביורוקאפ, בגביע ובאליפות.וכאן עבר פדרמן לעסוק בבעיות הרבות של הקבוצה. 

פדרמן גם גילה שהצוות המקצועי אמר מראש שצמד הגארדים טיילר רוצ'סטי וג'ורדן פארמר לא יסתדרו יחד על המגרש, אך הבעלים הם אלו שהיו מעוניינים בשני השחקנים - והוא נוטל עלי את האחריות. פארמר, כזכור, שוחרר בינתיים.

הוא התייחס לטענה שבעלי הקבוצה אדישים למצב. "אני עוד לא נתקלתי בחיים העסקיים שלי בחמישים השנים האחרונות בבעלים שמשקיעים במשהו עשרות מיליוני דולרים והם אדישים למה שקורה. אנחנו מאוד לא אדישים. מאוד לוקחים ללב את מה שקורה. מאוד לא ישנים בלילות. אבל בסופו של דבר זה ספורט. אני יכול להבין לליבם של אלה שלא אוהבים אותנו ושמחים בצרה שנקלענו אליה - אבל הכל בפרופורציות הנכונות".

"כולם יודעים מה זו מכבי ת"א בכדורסל. לאיפה הבאנו את הקבוצה הזו ובעקיפין את המוניטין של המדינה הזו - בכל רחבי כדור הארץ. זו אחת הקבוצות היחידות בעולם - אם לא היחידה שנמצאת במוזיאון הקבוצות בארה"ב", ציין פדרמן.

הוא היכה על חטא לגבי הטעות המרכזית. "כשהיינו באוקטובר בארה"ב דיברתי עם ניקולה והצוות המקצועי ואמרתי להם: עזבו את הכסף - בואו תמצאו את השחקן הכי טוב שאתם יכולים למצוא. היו לנו כבר בעיות בצבע. באו ואמרו אפשר להביא שחקנים שאולי בהכרח לא נשאיר אותם עד סוף העונה".

"אפילו הלכנו ביחד לראות את אחד השחקנים שהיה פה והיום איננו", אמר פדרמן והוסיף, "היה ברור לנו שזו לא הדרך הנכונה. אבל אמרנו, תביאו אותו - ובעוד חודשיים שלושה תמצאו מישהו אחר. עשינו בשיטה הזו עוד כמה החתמות ובפועל אני מודה שזו היתה טעות שאני למדתי ממנה אחרי הרבה מאוד שנים, שעדיף להישאר במצב שלך גם אם אתה תקוע מאשר לתת את החולצה של מכבי למישהו שלא מתאים לשחק בקבוצה".

הוא מדבר על ההחתמות האחרונות של הקבוצה, למעט זו של גל מקל וציין כי "ב-27 לינואר היה תאריך אחרון לרשום שחקנים ליורוקאפ. אז אמרנו בסדר נחתים, כי אין מה להפסיד. אני חושב שזו היתה טעות. זה נזק תדמיתי לא נורמלי. זה פוגע בקהל וזה לא מתאים למכבי".

פדרמן אמר כי "אין ספק שאי אפשר לכסות על הטעויות. אנחנו אומרים את האמת עשינו טעויות. ניסינו לתקן את מה שאפשר - עדיין ננסה לתקן את מה שאפשר ונסתכל קדימה לקראת השנה הבאה".

הוא הצהיר כי בעונה הבאה הקבוצה תיראה שונה לגמרי - והבהיר שההכנות נעשות כבר מהשלב הנוכחי של שנה זו. "בעונה הבאה במכבי ת"א יהיו 12 שחקנים שכל אחד מהם יכול לשחק ביורוליג נגד ברצלונה, צסק"א ריאל מדריד והקבוצות האחרות. מה שראינו השנה זה אפילו לא התחלה של התחלה של מה שיקרה בשנה הבאה ובשנים שאחרי זה. חד משמעית בשנה הבאה 12 שחקני יורוליג יהיו במכבי ת"א ומן הסתם גם עוד אחד או שניים שיסייעו בליגה".