יעלון ובנט
יעלון ובנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים לעניין מערך המילואים אישרה היום (שני) על בסיס עבודת מטה שביצע אגף כוח האדם בצה"ל ומשרד הביטחון, מספר הטבות למשרתי שירות מילואים פעיל, בהן הטבות לסטודנטים במילואים.

ההחלטות יוגשו לאישור הממשלה.

בין ההטבות שאושרו:

  • שר הפנים יתקין תקנה לפיה תותר לרשות המקומית להעניק לחייל מילואים פעיל הנחה בארנונה בשיעור של עד 5 אחוזים.
  • שרת המשפטים תבחן את מימושו של פטור לחייל מילואים פעיל באגרות ותשלומים בתחומים שונים, בהם בין היתר פטור מתשלום אגרת רישום משכנתא לדירה ראשונה.
  • סיוע במסגרת הקרן לחיילים משוחררים - שר הביטחון החליט על הארכת תקופת הסיוע של זכאות חיילי המילואים הפעילים, להטבות המוענקות לחיילים משוחררים שהם משרתים פעילים במילואים עד עשר שנים מסיום השירות הסדיר. הסיוע יוענק באמצעות הקרן לסיוע נוסף והקרן לעידוד השכלה גבוהה.

את ההחלטות בנוגע להטבות שיוענקו לסטודנטים במילואים, קיבלו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ושר החינוך נפתלי בנט. ההחלטה הראשונה שהתקבלה היא להגדיל את מלגת הפר״ח לסטודנטים שעושים שירות מילואים פעיל ומבצעים לפחות עשרה ימי מילואים בשנה, כך שמעתה יקבלו 50 אחוזים יותר במלגת הלימודים.

המשמעות היא שלסטודנטים רבים בשירות מילואים פעיל יתווספו עוד 1,500 שקלים למלגה.

עוד החליטו השרים, כי תבוצע אבחנה נוספת לגבי סטודנטים המשרתים שירות מילואים על פי צווי 8 ו-9 ויבוצעו ההתאמות הדרושות בכללי זכויות הסטודנט על מנת להקל על מי שגויסו בצווי חירום.

שר הביטחון יעלון אמר כי "הנכונות לעזוב הכול - את המשפחה, מקום העבודה והחיים הנוחים - ולהתגייס למילואים, אינה מובנת מאליה. חובתנו ואחריותנו הן לדאוג שהמערך הזה יוסיף להיות מאומן ומיומן, מוערך ומתוגמל. ההחלטות שהתקבלו היום בוועדת השרים הן נדבך נוסף במימוש המחויבות שלנו למשרתי ומשרתות המילואים, ואנו נוסיף לפעול כדי להגדיל ולשפר את התגמולים המוענקים להם".

שר החינוך בנט, שיביא את ההחלטה לאישור המל״ג, אמר "חיילי המילואים הם חומת המגן של החברה הישראלית. הם סמל הנתינה וסמל הרעות. זה אפילו לא קצה קצהו של מה שמגיע להם – אבל אנחנו בכיוון הנכון".