ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הממשלה שידר ביממות האחרונות ביטחון מלא בהעברת חוק ההשעיה במליאת הכנסת, אולם לאור התנגדות חברי כנסת בקואליציה צפוי נוסח החוק לעבור מקצה שיפורים.

מלבד ח"כ בצלאל סמוטריץ' שגילה באופן פומבי את דעתו נגד החוק, גורמים בסיעת יהדות התורה הבהירו היום (שני) לראש הממשלה כי הם מתנגדים לחוק בניסוחו הנוכחי.

על פי הנוסח הנוכחי, בשל "התנהגות שאינה הולמת" ניתן היה בעזרת 90 חברי כנסת להדיח חבר כנסת מכהן. גורמים ביהדות התורה הסבירו שהניסוח המעורפל יכול לשמש ככלי ניגוח בידי כוחות פוליטיים שיבקשו לדחוק מהכנסת ח"כים ומפלגות מסיבות שהמחוקק לא כיוון אליהן.

מסתמן כי ראשי סיעות הקואליציה יגיעו להסכמה על שינוי נוסח החוק. הצעת החוק בגרסתה החדשה תקרא להשעות חברי כנסת רק אם יתמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל, או לחילופין יסיתו לגזענות או ישללו את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

מוקדם יותר הערב החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להשעות מפעילות פרלמנטרית את חברי הכנסת חנין זועבי ובאסל גטאס לארבעה חודשים, ואת חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה לחודשיים, בעקבות פגישתם עם קרובי מחבלים שביצעו פיגועי טרור רצחניים נגד יהודים.