אוהדי בית"ר.
אוהדי בית"ר.צילום: פלאש 90

בקיץ האחרון, עת החלה בית"ר ירושלים את מסעה במפעל האירופי בו לקחה חלק אחרי שבע שנות היעדרות ממנו, הביקורות סביב הבעלים טביב מכיוונם של האוהדים נשמעו מכל עבר. יחד עם חברי עמותת האוהדים של הבית"רים, החליטו האוהדים כולם להתאחד במטרה אחת: להחזיר את השליטה בקבוצה לאוהדים ולקחת זאת מטביב, שלטענתם רואה בבית"ר ככספומט בלבד.

ארבעה חודשים עברו ומה לא השתנה כאן. טביב מכר שחקנים מצויינים בדמותם של אלי דסה ושלומי אזולאי? קבלו את אלעד גבאי ואיתי שכטר. טביב מחפש איך לפגוע בבית"ר ובאוהדים? הירושלמים כבר זמן רב במקום השלישי, רק באר שבע ומכבי לפניה בטבלה. המאמן האחרון שהצליח במועדון, גיא לוי, הלך בגלל מחלוקת כלכלית? דראפיץ' חסר הניסיון בליגה הבכירה מרוויח פחות ומצליח הרבה יותר.

נראה כי כל מה שטביב נוגע בו מצליח. משחקני הרכש, הזרים ועד לצוות המקצועי. תוסיפו לכך את הדחיפה של הקהל הביתי החם והאוהב, יחד עם הגיבוש החברתי, וקיבלתם מקום שלישי. הישג לא מבוטל כלל, בטח לא לאור פתיחת העונה המזוויעה שלעיל.

הערב (שני) פגשו הירושלמים את הקבוצה שמשתווה ודומה להם בדברים רבים, החל מבעל בית התופס מעצמו איש מקצוע ומעורב עד מאוד בקבלת ההחלטות, דרך הפגיעה הנכונה בשחקנים הנכונים ועד לסגנון המשחק ולמאמן שעל הקווים. רק בדבר אחד בית"ר עדיפה בהרבה על פני רעננה, באוהדים, בדבר החשוב ביותר בכדורגל הישראלי והתחרותי בכלל.

אחרי משחק נוסף ביניהם העונה, גברו הירושלמים בתוצאה 2:0, במשחק לא מבריק מיוחד אך תכליתי מאוד בכיכובו של איתי שכטר המצויין שבישל את השער הראשון במשחק הערב בדקה ה-14 לרוקאביציה וכבש בתום מהלך אישי לבדו בדקה ה-84, שכבר נראה היה שהמשחק ייגמר עם שער אחד בלבד.

בכלל הגעתו של שכטר לבית"ר הוסיפה הרבה מאוד לחלק ההתקפי של בית"ר, כששזה מחזיק בשלושה בישולים ושער אחד בשני המשחקים שלו עד כה במדים הצהובים שחורים. במכבי חיפה לא הצליח לעשות כל אלה במשך זמן רב הרבה יותר. עוד נקודה לטובתו של טביב.

כעת כשהיא במרחק של שבע נקודות על פני הבאה אחריה בטבלת ליגת העל שבכדורגל, הפועל רעננה, בבית"ר מסמנים מטרה חדשה: המקום השני. אפשרי?