החוק לא מיושם. לשכת גיוס
החוק לא מיושם. לשכת גיוסצילום: פלאש 90

ב"פלג", מחנה תומכיו הליטאיים של הרב שמואל אוירבאך, לא מתנערים היום (שלישי) מהפיכת רכב המשטרה הצבאית שהגיע אמש ללכוד עריקים בשכונות החרדיות.

אנשי הרב אוירבאך מבהירים כי הם אמנם אינם מעודדים אלימות אך מנגד אין מקום ללכת לכלא "כשיות תמימות", כלשונם.

"חשוב להדגיש שלא מעודדים אצלנו הפיכת ניידות אך מצד שני גם לא מעודדים הליכה לכלא כשיות תמימות", אמרו.

לדבריהם, "כשהמשטרה מבצעת מעצרים וצדה בחורים צעירים באישון ליל בשלושה מוקדים, זה אך טבעי שהרוחות יתלהמו ללא פרופורציה, ההתייחסות למעשה עצמו של הפיכת ניידת היא היתממות".

בדבריהם אמרו כי התריעו ש'המדינה תבער'. "נזכיר לכולם משפטים שנאמרו על ידי כל נציגי הציבור החרדי בתקופת העברת חוק לפיד בכנסת על האפשרות למעצרים בתוך עולם הישיבות - 'המדינה תבער' הם אמרו, ומלחמת אזרחים תפרוץ, מבחינת הפלג הירושלמי זה בדיוק מה שהתחולל אמש בניסיון לצוד בחורי ישיבה מתוך ספסל הלימודים כשאך יצאו משטח בית המדרש".

לטענתם, גורמים בתוך הציבור החרדי הלשינו על הבחורים הללו. "הבחורים שהתבקשו אמש למעצר קפצו לבתיהם לכמה דקות, אם זה בגלל חתונה שהתקיימה בעיר באותו ערב או ביקור אצל רופא כמה שעות קודם לכן, באחד המקרים. בשלושת המקרים בסופו של דבר הבחורים חזרו שעות קודם לכן לישיבה בה הם לומדים, מה שמצביע באופן ברור על הלשנה מקומית ולא על מעקב מסודר של המשטרה הצבאית. אוי לה לאותה בושה שקיימים במגזר החרדי אנשים שמעדיפים לראות בחור ישיבה נמק בכלא הצבאי במקום שיישב עם חברותא בסדר א' מול דפי הגמרא".