אבחנה חדה. הדיון בועדת חוקה
אבחנה חדה. הדיון בועדת חוקהצילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת קימה היום (שלישי) ישיבה חגיגית לכבוד המשטרה.

הוועדה שמעה סקירה מאת מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך בנושא תפיסת ההפעלה החדשה של המשטרה תחת פיקודו.

הישיבה נערכה במסגרת יום ההצדעה למשטרת ישראל שיזם ח"כ מיקי לוי, בנוכחות השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי שיבח את השר לביטחון פנים על כך שהוא ראה קדימה, והיה לו את העוז והאומץ להכניס אדם שבא מבחוץ מתוך מטרה לשפר את המערכת, ועל הבחירה המצוינת במפכ"ל אלשיך.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי בשונה מצה"ל שנשפט ע"י הציבור במערך כולל של כל הצבא, המשטרה נבחנת עפ"י עבודת השוטר הבודד. בכל פעם שאחד מהם לא תפקד כראוי, חווית הלקוח שלו משליכה על כל הארגון.

לדבריו, "מדינת ישראל מאופיינת ברב גוניות, ובמרקם אנושי רב תרבותי הגדול בעולם. השוטרים פועלים בתנאים לא פשוטים ומקריבים את חייהם להגן על הציבור".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך פרס את משנתו ואת תפיסת עולמו בתפקוד המשטרה. אלשיך אמר "המשטרה תבצע אבחנה חדה בין אזרח נורמטיבי גם אם הוא עבר עבירה, לבין עבריין". לדבריו, "אין מי שלא עובר עבירה לרבות מחוקקים ושוטרים. התוכנית שאני מוביל, תביא  ל'מניעה מצבית' שתמנע פשיעה. אני מבקש לעשות כל מה שאני יכול, על מנת לסכל ביצוע עבירה".

"אנו צריכים להיות בסיטואציה בה אזרח שוקל האם לבצע עבירה, ולצמצם את הסיכוי שהעבירה תיעבר. תפקידנו במשטרה להעלות את הנורמה לציות לחוק. אנו רוצים לעשות כל שאל ידינו לאכוף פחות עבירות של אזרחים נורמטיביים", הסביר המפכ"ל. אלשיך יצא חוצץ באופן נחרץ נגד הדלפות מחדרי החקירות.

חברי הכנסת שיבחו את המפכ"ל ואת השר לביטחון פנים על עבודת המשטרה ועל מסירות הנפש של השוטרים במאבק בטרור.