ניסן סלומיאנסקי
ניסן סלומיאנסקיצילום: ערוץ 7

ועדת החוקה של הכנסת התכנסה היום (ד') לדון בחוק ההשעיה שיזם ראש הממשלה נתניהו, אולם שעה בלבד לאחר שהתכנסה, נאלץ יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי לנעול אותה משום שחברי האופוזיציה הפריעו וצעקו במחאה על החוק.

"רוב גדול של העם רוצה את החוק הזה. אני מבין שהאופוזיציה נמצאת במצוקה ולכן לא מפסיקה להפריע", אמר יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי. כשחברי האופוזיציה החלו להפריע למהלך הדיון, החל סלומינסקי לנסות ולהשיב את הסדר על כנו והורה להוציא את חברות הכנסת רויטל סוויד ומיכל רוזין מחדר הוועדה.

חברי האופוזיציה לא הרפו והמשיכו להפריע. כעבור שעה קלה החליט סלומינסקי לנעול את הדיון. "אני רציתי לקיים דיון עקרוני ראשוני עוד לפני שאנחנו מציגים את החוק, כדי לתת עוד אפשרות להביע עמדות בנושא. אתם לא מאפשרים ולכן בדיון הבא פשוט נעבור לדיון ישירות בחוק שנגיש, בלי הדיון העקרוני. שאף אחד לא יבוא בטענות ויגיד לי למה לא נתת זמן לדיון עקרוני בנושא", אמר.

בעקבות פיצוץ הדיון הגיבה ח"כ נאוה בוקר ואמרה כי "חברי כנסת מהאופוזיציה ניסו לפוצץ את הדיון. הם שואלים מה הדחיפות? הדחיפות היא שיש בכנסת ח"כים ערבים שמסיתים לטרור ואי אפשר לעבור על זה יותר לסדר היום. במקום לנהל דיון מכובד, חברי הכנסת מהאופוזיציה השתוללו וביזו את עצמם ואת הכנסת".

מנגד טענה ח"כ ציפי לבני כי הליכוד רומס את הדמוקרטיה. "אין שום דבר מכובד בלהביא את חוק ההשעיה הזה לוועדת חוקה. חוק שלא הוכן ולא הוצג בכלל, שנועד לרמוס את הדמוקרטיה. אם יש בגין בחדר שיופיע מיד. איפה הימים בהם בראש תנועת החרות והליכוד עמד דמוקרט אמיתי? הליכוד דורך על ז'בוטינסקי כדי להישאר בשלטון".