שירה קלילה וזורמת. 'שבת חברים 2'
שירה קלילה וזורמת. 'שבת חברים 2'בביצוע: ארי גולדוואג ומקהלת 'שבת חברים'

 'שבת חברים 2',

ארי גולדוואג ומקהלת 'שבת חברים'

נתחיל הפעם מהעטיפה של האלבום. החזית שלו עוררה אצלי שתי מחשבות.

הראשונה היא קבוצה גדולה של ילדים או נערים שמתבייתים על בית אחד, ריק או מלא, ועושים בו כרצונם למשך שבת שלמה.

השנייה הייתה ביחס לחיוך המרוח על פני הילדים שבתמונה: האם הם באמת שמחים כל כך, או שהצלם ישב להם על הווריד עד שימתחו את החיוך לרווחה?

המחשבה הראשונה כמובן התבררה כלא רלוונטית, כשהתגלה כי שם האלבום אינו קשור לאירוח חברים ביום השבת, אלא לישיבה בצוותא (כלומר "שבת" בשני סגולים, כמו "שבת אחים גם יחד"). למעשה, אין זה האלבום הראשון שנושא את השם הזה, מדובר כבר באלבום שני בסדרה.

בנוגע למחשבה השנייה, התברר שהתמונה אכן משקפת את האלבום, והחבר'ה – חברי להקת הילדים של ארי גולדוואג – באמת נשמעים שמחים ומרוצים.

קשה להגדיר מה בדיוק ההבדל בין שירת מבוגרים לשירת ילדים, ולפי מה ארי גולוודאג (מהכוכבים העולים בשמי המוזיקה החסידית האמריקאית, למי שלא בעניינים) מחליט אילו שירים לקחת לעצמו ומה להעביר לילדים, אבל אולי אחד המרכיבים שהילדים מעניקים לדיסק הוא מצב הרוח. שירים שזמר מבוגר היה אולי שר בכבדות, ילדי 'שבת אחים' מגישים באופן שמשדר שמחה. לכל אורך הדיסק, במידה מסוימת גם בשירים השקטים, האווירה היא של שמחה, של קלילות, של חיוך רחב, לפעמים אפילו קצת שובבות.

במה 'שבת חברים 2' שונה מאלבומים אחרים של להקות ילדים? האמת היא שהוא אינו שונה במיוחד. השירה נשמעת הרבה יותר קלילה וזורמת מזו של מקהלות "פרחי", לפחות בגירסאות המקוריות שלהן, אבל מזכירה את שובבות הנעורים של 'ישיבה בויז' ו'שלשלת ג'וניור' בארצות הברית, וקצת את הקינדערלעך, צמד ילד ושות' בישראל. וזה בסדר גמור. העובדה שממבוגרים דורשים כל הזמן לחדש ולהפתיע אינה מחייבת גם את הילדים, העיקר שהשירים נשמעים טוב. אז אמנם חניכיו של גולדוואג אינם כאלה שמתפרצים בהתלהבות לכיתה ושרים בווליום מטורף "מש-מש-משנכנס אדר" (כשזה בכלל אדר א'), אבל לא נורא, אם הם יפרצו אליכם לסלון הביתי או לרדיו-דיסק ברכב.