הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

מי מנסה להבאיש את ריחו של רבה של ירושלים הרב אריה שטרן?

בדף הפייסבוק האישי שלו תיאר עוזרו, אבינועם קוטשר, כיצד ניסו לטמון לרב שטרן מלכודת בדמות הטמנת מצות ברכבו לאחר שביקר במאפיית מצות עליה הוא מפקח מתוקף תפקידו.

וכך הוא מתאר: "בחודשים האחרונים מנהל רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן מאבק בלתי מתפשר על אמינות ואיכות מערכת הכשרות בירושלים. במהלך המאבק התגלה כי יש כאלו שאינם עובדים באופן תקין...המאבק נשא בחלקו פרי. חלק מהמשגיחים הסוררים פוטרו, חלק הבינו שצריך לעבוד והרוב המשיך לעשות את עבודתו נאמנה".

לדבריו, "השבוע מתנגדי הרב עלו מדרגה וניסו לטמון לו מלכודת כדי להאשים אותו בשחיתות. בתחילת השבוע קיבלתי בקשה לתגובה מעיתונאי במערכת תקשורת גדולה לפיה הרב ערך סיור במפעל מצות, בסיומן קיבל מספר חבילות מצות כשוחד. בדיקה קצרה העלתה כי אכן בסיור (בו לא השתתפתי) מישהו הכניס לתא המטען של הרב שתי חבילות מצות ותיעד את הרב פוסע על רקע הרכב כאשר מכניסים את המצות".

בעקבות הפניה, ניגש קוטשר לבדוק את רכבו של הרב ואכן התגלו בו שתי חבילות מצות. "עם בקשת התגובה , כשבוע לאחר האירוע ביקשתי לברר מה התרחש והרב השיב לי כי הוא אינו יודע במה מדובר. ביקשתי לבדוק ברכב של הרב ואכן בדומה לתיעוד, היו בתא המטען שתי חבילות מצות מאותו מפעל המצות".

"האמת אני מתלבט האם הסיפור יותר עצוב או מצחיק. עצוב שמנסים ללכלך ולהכתים את רבה של ירושלים בשל המאבק שלו בשחיתות, או מצחיק בגלל הטיפשות לחשוב שבשתי חבילות מצות ניתן לשנות את דעתו של הרב. המצות אגב הוחזרו, יד ראשונה, חדש מהשקית", ציין קוטשר.