העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר, איש רשות השידור, מתנגד להשוואה שערך בתחילת השבוע עמיתו רזי ברקאי בגלי צה"ל בין אימהות ישראליות שכולות המחכות להשבת גופות בניהן, לאימהות של מחבלים שגופות ילדיהן מוחזקות בידי ישראל.

לדבריו, "למרבה הצער, מה שאנחנו רואים על המרקעים ושומעים בדרך כלל זו התופעה הבאה: אימהות פלשתיניות שאיבדו את בניהן או בנותיהן עקב פיגוע עד כדי רצח - מהללות ומשבחות את המעשה הזה, משום שהוא בוצע בשם הדת. לכן מכונים אותם מפגעים בכינוי המחמיא שהידים. לי אין כל ספק שלבד מן החזות המופגנת הזאת, כואב לבן של האימהות הפלשתיניות על אובדן בניהן או בנותיהן. את זאת אנו לא רואים, אלא את הפגנת הגאווה על מעשי בניהן או בנותיהן".

אחימאיר מסביר מדוע ההשוואה איננה במקומה: "ההשוואה איננה תופסת בעיניי בין משפחות אלה לבין משפחות אלה. הדר גולדין נפל בעת מילוי תפקידו ולאחר מעשה גבורה. בניהן או בנותיהן של משפחות פלשתיניות מתכוונים לקטול את חייהם של אזרחים מהשורה, חפים מפשע, שנקרו על דרכם. זהו רצח לשם רצח. זוהי שפיכות דמים לשם שפיכות דמים, על שום היותם יהודים".

למרות התנגדותו להשוואה, אחימאיר לא סבור כי יש מקום להשעות את ברקאי: "אילו הייתי ממונה על רזי ברקאי, שהיכרותי עמו קלושה, לא הייתי משעה או מפטר אותו מתפקידו, משום שנדמה לי, ואני מקווה שכך הדבר, שהוא וכל מנחי תוכניות האקטואליה ילמדו את הלקח מתקרית זו, וילמדו כי יש להיזהר בניסוח שאלות. משפחות שכולות שבניהן נפלו למען הגנתנו הן נפשות קדושות בעיניי".

לדברי אחימאיר, אין משמעות לאכסניה שבה נאמרו הדברים - התחנה הצבאית גלי צה"ל: "כאשר אני מעיר על העניין הזה אני לא מתכוון רק לגלי צה"ל, אלא לכל תחנת שידור, רדיו או טלוויזיה, המקיימת דיונים גם בנושאים כגון אלה. אני זוכר שגם אני טעיתי במקרה בולט, ולמחרת התנצלתי בשידור חי. אני מניח כי זה לא גרע דבר ממני, ואנחנו צריכים ללמוד את הלקח הזה מדי יום ביומו".

בעקבות ההתבטאות השנויה במחלוקת פנו הוריהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, למפקד גלי צה"ל, ירון דקל, בדרישה להשעות את ברקאי. דקל הסכים כי ההתבטאות אינה במקומה ומקוממת, אך סירב להיענות לדרישת ההשעיה. ואילו ברקאי, אח שכול בעצמו, התעמת למחרת בשידור בגלי צה"ל עם פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר. ברקאי סירב להתנצל, אך אמר: "לא השוויתי לרגע בין חיילי צה"ל שנהרגו לבין הפלשתינים. אני חושב שבין הרגש של אם שכולה ישראלית ואם פלשתינית - אין הבדל. אם הדברים פגעו, מדובר בהתבטאות לא מוצלחת".