רבה של אוקראינה, הרב ראובן אסמן, מספר בשיחה עם ערוץ 7 כי בשעות האחרונות מנסים בכירים הקהילה היהודית להרגיע את הרוחות על רקע ביקורו של חבר הכנסת יעקב מרגי (ש''ס) באי קרים.

מרגי נפגש עם נשיא הרפובליקה של קרים, סרגיי אקסיונוב שעומד בראש "ממשלת בובות" שהקימה ממשלת רוסיה בעקבות הכיבוש של חצי האי. לאחר הפגישה אמר מרגי שמטרת ביקורו הייתה לעמוד על מצבה של הקהילה היהודית בקרים.

בכירים במשרד החוץ טוענים כי לא עודכנו מראש על נסיעתו של חבר הכנסת לקרים.

הרב אסמן אומר כי מדובר בטעות גדולה שעשה מרגי וכי נגרם נזק לישראל. "לנו אין עניין להיכנס למלחמה או לסכסוך בין רוסיה לאוקראינה. אני פועל מול חברי הפרלמנט כדי להרגיע את הרוחות". בכירים בממשל האוקראיני אף שיגרו מסר מאיים לפיו בכוונתם לשקול ביטול כל הויזות הניתנות לישראלים.

לשכתו של חבר הכנסת מרגי מסרה בתגובה כי הנסיעה קיבלה את אישור ועדת האתיקה של הכנסת, תואמה מול האגף לקשרי חוץ בכנסת, למשרד החוץ, לשגרירויות ולגורמים הרלוונטים.

דובר הכנסת יותר יקיר מסר בתגובה "לא מדובר בנסיעה מטעם הכנסת, והכנסת לא היתה קשורה לארגון הנסיעה. חברי הכנסת נוסעים לנסיעות עבודה בהזמנת גופים שונים, וועדת האתיקה מוודאת רק כי לא מדובר בגורמים עסקיים. במקרה זה, ח"כ מרגי הציג הזמנה מרב העיר סבסטופול ברוסיה, הרב בנימין וולף, והוא ציין כי הקהילה היהודית בעיר מעוניינת להזמין את הח"כ ולממן את הביקור".