מעברי חצייה. ארכיון
מעברי חצייה. ארכיוןצילום: נתי שוחט, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק של ח״כ ד״ר נחמן שי (המחנה הציוני) המבקשת להאריך את משך הזמן בו מופיע האור הירוק ברמזורים של מעברי החצייה להולכי רגל, בצמתים בסביבת בתי אבות ובמקומות נוספים בהם יש ריבוי של משתמשי דרך קשישים.

על פי הצעת החוק, זמן הרמזור הירוק יוארך מ-1.3 מטר לשניה ל-0.9 מטר לשניה, כדי להתאימו לקצב ההליכה של אוכלוסיית הקשישים ולהפחית את הסיכון בחציית הכביש בטרם מתחלף הרמזור. על הצעת החוק חתומים 70 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

"יש להציל את האזרחים הוותיקים במיוחד הקשישים המשתמשים במעברי החצייה", אמר ח"כ שי. ''שיעור הנפגעים בקרב אוכלוסייה זו הוא שיא עולמי. במקום לשאת באחריות לחייהם החברה הישראלית בוגדת בהם".

עוד הוסיף ח״כ נחמן שי כי ״משנה לשנה מדינת ישראל משקיעה פחות במלחמה בתאונות בדרכים ומספר ההרוגים עולה ביחס ישיר. אמרתי בעבר ואומר שוב, תאונות דרכים אינן גזרה משמיים. שיפור התשתיות והדרך היא אחת הדרכים המרכזיות להילחם בהן".

הצעת החוק מסתמכת, בין היתר, על מחקרים בארץ ובעולם אשר הוכיחו כי אחד האמצעים האפקטיביים למניעת פגיעה בהולכי רגל קשישים בעת חציית צומת מרומזר הוא הארכת זמן האור הירוק ברמזור.