הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: שלומי כהן

לאחר שזכו להכרה ממשלתית בכותל המערבי רושמים ארגוני הרפורמים ניצחון נוסף, כשבג"ץ קבע היום (ה') כי טקסי גיור רפורמיים יוכלו להיערך גם במקוואות ציבוריים.

על פי ההחלטה, יוכלו 'בתי הדין' של התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית לערוך טקסי גיור במקוואות הציבוריים בבאר שבע. 

בג"ץ הגיש פסיקתו זו כתשובה לעתירה שבה נטען כי המעוניינים להתגייר בגיור רפורמי נאלצים לקיים את טקס הטבילה במקומות לא נוחים דוגמת שפת הים, שכן הממסד הרשמי אינו מתיר להם לקיים טקסי גיור אלטרנטיביים במקוואות הציבוריים. 

במסגרת החלטת בג"ץ, כתבה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כי "יש לעתים יתרונות רבים לפתרונות פרגמטיים במסגרתם לא בהכרח ייקוב הדין את ההר. הטבילה לגיור – היא אירוע חד פעמי בחייו של אדם, ואם היו נמצאים מקוואות במרחק נסיעה סביר – אפשר וניתן היה להסתפק בכך. על כן, אין אני רואה הכרח, במסגרת הליך זה, לקבוע מסמרות בשאלה האם יש צורך במקוואות בהם מתאפשרת טבילת מתגיירים בכל רשות ורשות''.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, אמר כי ״החלטתו האומללה של בית המשפט היום לאפשר לרפורמים וקונסרבטיבים לטבול במקוואות שמיועדים לכלל הציבור היא שערורייתית, הרפורמים חותרים תחת זהותה היהודית של מדינת ישראל ועושים שימוש בהלכה לצרכיהם רק כאשר נוח להם", אמר הרב יוסף.

"בית המשפט לא יכול בידו האחת להשביע את רצונו של קומץ זעיר ובידו השניה לפגוע פגיעה אנושה ברבבות יהודים שמעוניינים בחיים יהודיים על פי ההלכה ובהמשך שמירת זהותה היהודית האמיתית של המדינה", הוסיף הראשל''צ.