נדב ארגמן
נדב ארגמןצילום: תקשורת שב"כ

כשגדי איזנקוט היה מפקד אוגדת יהודה ושומרון, בתקופת האינתיפאדה השנייה, הוא קרא אליו באחד הלילות את נדב ארגמן שהיה אז אחראי על ההפעלה המבצעית של השב"כ באיו"ש, כדי לשמוע את דעתו על מבצע רחב היקף בשכם, לאור גלי הטרור הגדולים שיצאו ממנה.

ארגמן שב כעבור מספר שעות עם רשימת יעדים מפורטת ומדויקת. צה"ל נכנס אז לפעולה במחנה הפליטים ובמרכזה של העיר והתוצאות היו משביעות רצון. המעצרים שבוצעו, המחבלים שחוסלו וההגעה עד למרכזי ההחלטות של החמאס היכו בהלם את ראשי ארגון הטרור. 

כבר אז זכה האיש לתהילה. כשאיזנקוט מונה למזכיר הצבאי לראש הממשלה, הוא שב לא אחת להתייעץ עם נדב ארגמן.

ארגמן הוא איש מבצעים עתיר זכויות. כסגן ראש השב"כ היה אחראי על תחום הפעלת הכוח של השירות בכל התחומים והזירות בהם הוא פועל. ראש השב"כ הנבחר, שיחליף בקרוב את יורם כהן, גדל במסתורי סיירת מטכ"ל. כל מי שהיה איתו במגע אז ידע כי נועד לגדולה.

אחד מחבריו סיפר כי את תהילתו קנה בזכות הערמומיות שלו, "השב"כ מתפאר במילים 'בתחבולות תעשה לך מלחמה' וכזה הוא נדב. תמיד ידע למצוא תחבולה מתוחכמת כדי לצאת ממנה לפעולה''.

המשימה הגדולה שלו תהיה בתחום שבשנה האחרונה עסק בו רבות והוא הסייבר. הפעילות המואצת והשימוש הנרחב ברשתות החברתיות בגל הטרור הנוכחי שינו את פני המערכה עימה מתמודד השב''כ לאחרונה. 

ארגמן, שהיה מועמד להחליף את יוחנן דנינו בראש המשטרה, עמד על דעתו להישאר בארגון החשאי אותו הוא מכיר למעלה משלושים שנה. גם כאן עמידה איתנה על דעתו הביאה אותו בסופו של דבר לתפקיד הנכסף של ראש השירות באחת התקופות הסבוכות והמאתגרות של ישראל.