השגרירה האמריקנית לאו"ם, סמנתה פאוור
השגרירה האמריקנית לאו"ם, סמנתה פאוורReuters

שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוור, עורכת החל מסוף השבוע ביקור בן כמה ימים בישראל – ובניגוד לעמדה האמריקנית הרשמית היא באה לעסוק בענייני תהליך השלום התקוע.

בעוד הממשל משתדל להתנער מהנושא שכבר הובהר שאינו נמצא כרגע במקום גבוה בסדר העדיפויות שלו, פאוור הצהירה עם בואה כי היא מתכוונת להיפגש עם ההנהגה הישראלית ועם בכירים ברשות הפלסטינית במטרה לדון על פיתרון שתי המדינות לתועלת שני הצדדים.

גם באיחוד האירופי לא מרפים מהנושא. שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, שוחחה בערב השבת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהירה שהאירופים יחד עם הקוורטט, לא התייאשו מחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

עם זאת ראש הממשלה כיוון את השיחה בעיקר לנושא סימון המוצרים והביע את אי שביעות רצונו מהמצב שנוצר. מוגריני הבהירה כי עדיין לא ברור כיצד תיושם ההחלטה, שכן האיחוד רק המליץ אבל האחריות ליישום היא על כל מדינה בפני עצמה.

היא גם שבה וטענה כי הדבר אינו מהווה חרם וביקשה מנתניהו שהדבר לא יתפרש ככזה. מוגריני הוסיפה כי היא והאיחוד כולו מתנגדים לפעולות BDS  וחרמות נגד ישראל.

מוגריני הביעה הזדהות עם נפגעי הטרור הישראלים וגינתה את פעולות הטרור וההסתה. נתניהו אמר שהבסיס לכל גל הטרור הנוכחי הוא הסתה פלסטינית ודרש מהאיחוד לא רק לגנות אלא גם לנקוט בצעדים של ממש בנוגע.

היא הזמינה את ראש הממשלה לביקור בקרוב באיחוד האירופי כדי להבהיר שהארגון מעוניין לעבוד לצד ישראל – ולא לפגוע בה.