אצל פרעה קיבלו פחות. בניין רשות המיסים
אצל פרעה קיבלו פחות. בניין רשות המיסיםצילום: פלאש 90

רשות המסים השיקה שירות אינטרנטי חדש המאפשר להגיש בקשה מקוונת למענק עבודה (או בשמו העממי "מס הכנסה שלילי"), ע"י מי שהגיש בקשה בשנתיים האחרונות.

מדובר ביישום קל, נגיש וידידותי המלווה בסרטון הדרכה, ומוצע כחלופה נוספת להגשת בקשות בסניפי הדואר.

מגישי הבקשות באינטרנט מתבקשים למלא את פרטיהם, להשיב על שאלות זיהוי (מטעמי אבטחת מידע) ולאשר את התצהיר, אותו יוכלו להדפיס.

מיד עם סיום הגשת הבקשה באינטרנט, תשלח למעוניינים הודעת ס.מ.ס עם מספר התביעה. חשוב להבהיר כי ללא מספר התביעה המצוין ביישום ובתצהיר, לא ניתן יהיה לקבל מידע נוסף לגבי הטיפול בה.      

ברשות המיסים מציינים כי ניתן להגיש בקשות למענק עבודה באמצעות היישום החדש בעבור שנות המס 2015 ו-2014 (השנים בגינם ניתן להגיש בקשות בשנת 2016).

רק מי שהגיש בקשה למענק בעבור שנות המס 2013 ו/או 2014 יוכל להגיש בקשה מקוונת.

היישום הידידותי אף מסייע במיצוי הזכויות של מגישי הבקשות, כך שאם מישהו הגיש בקשה עבור שנת 2013 ומגיש כעת בקשה מקוונת עבור שנת 2015, היישום יציג הודעה, בה יצוין כי הוא לא הגיש בקשה למענק עבור 2014 והוא מוזמן לעשות כן, באופן מקוון.   

בעת הגשת הבקשה המקוונת למענק עבודה לא מזינים את פרטי חשבון הבנק וזאת מטעמי אבטחת מידע וכדי לוודא שכספי המענק יופקדו אך ורק בחשבונות הבנק של הזכאים.

למגישי הבקשה המקוונת, שפרטי חשבונות הבנק שלהם מצויים במרשמי הרשות, תופיע הודעה, אותה יתבקשו לאשר, לפיה – כספי המענק בגין הבקשה המקוונת יופקדו בחשבון הבנק שלהם, כפי שמסרו בתביעה שהגישו בשנת 2013 ו/או 2014.