הרב רוזן: ההתכתשות הפומבית מסייעת לרפורמים

ראש מכון צומת ומייסד מערך הגיור הממלכתי, הרב ישראל רוזן, מבקש להנמיך את הטונים במאבק נגד החלטת בג"ץ לאשר לתנועה הרפורמית להטביל "מתגיירים" במסגרתה במקוואות המועצות הדתיות ברחבי הארץ.

בראיון לערוץ 7 מציין הרב רוזן, "עניינית בוודאי, וגם טקטית, אני לא חושב שצריך בשביל זה לעשות מלחמת עולם".

הרב רוזן מבהיר תחילה, "אני בוודאי מתנגד למתן מעמד לתנועה הרפורמית בשום עניין שקשור לשירותי הדת הרשמיים והממלכתיים, גם לא להכיר במעשיהם אם הם נעשים באופן פרטי".

"בכל מקרה המלחמה איננה מלחמה נגד הגיורים שלהם כי הם ממילא לא מוכרים", מסביר הרב רוזן, "אלא כל הנושא הוא מתן לגיטימציה. אני מבין את הטענה שאם אתה נותן פתח קטן זה ילך ויגדל. הנה נתנו להם בכותל רחבה, עכשיו במקוואות, מחר זה יהיה בכשרות, אחר כך ברבנות ואולי יגיעו גם לבית עלמין וחברה קדישא של הרפורמים. זו כמובן שאלה של טקטיקה, משום שכל דבר כזה גם להיפך, הופך את בית המשפט לזירת ההחלטות שהוא כידוע ליברלי מעצם קיומו והוא בוודאי ליברלי מתוקף השקפת עולמם של השופטים היושבים שם".

"עד היום הם מצאו פתרונות ולאו דווקא על שפת הים. אני לא מאמין שאם יאפשרו להם לטבול בבאר שבע או במקומות אחרים זה ימשוך אליהם הרבה יותר מתגיירים", מוסיף הרב רוזן.

לדבריו, "זו שאלה כללית, האם צריך להילחם בכל דבר. החליטו שהרפורמים יכולים לשבת במועצות הדתיות. כמה נציגים יש לרפורמים היום במועצות דתיות? נשים חילוניות טובלות, מי יודע מי טובל. אז כאן בכל נושא הגיור לא צריך לטפס גבוה והכרזות מצד אישים פוליטיים או רבניים רק מחריפות את המאבק. ההתכתשות במרחב הממסדי רק מסייעת להם. אפשר למחות בשפה רפה ודי בכך".