מייסד פייסבוק מארק צוקרברג
מייסד פייסבוק מארק צוקרברגצילום: רויטרס

ארגון "שורת הדין", המנהל תביעה נגד פייסבוק, מגיב לדבריה של מנכ"לית פייסבוק בישראל, עדי סופר תאני שטענה כי החברה פועלת נגד כל הסתה ברשת החברתית.

"מנכ"לית פייסבוק ממשיכה להתחמק מאחריותם להסתה ולרצח יהודים. לו לפייסבוק באמת היה 'אפס סובלנות להסתה' כדברי המנכ״לית שלה, עליה להתייצב בבית המשפט בניו יורק ולהגן על עצמה מפני טענות עשרות אלפי הישראלים בתביעה.

עליה להסביר מדוע אלפי פוסטים שקוראים לרצח ישראלים זוכים למענה שהם תואמים את כללי הקהילה של פייסבוק. אבל פייסבוק מתחמקת. במקום זאת פייסבוק מתחבאת מאחורי טענת חסינות ומסרבת להתמודד מול הטענות שבתביעה. כך לא נוהגת חברה ש'נלחמת בהסתה', אומרים בשורת הדין. 

נציין כי ארגון "שורת הדין" גייס 20 אלף ישראלים שהצטרפו לתביעה נגד הרשת החברתית, במטרה שבית המשפט בניו יורק יורה לה להסיר פוסטים של מחבלים. מאז פרוץ גל הטרור האחרון פנו ישראלים ישירות להנהלת פייסבוק בדרישה להסיר פוסטים הקוראים לדקור ולרצוח יהודים. אך ברשת טענו כי החברה מהווה רק צינור וכי אין לה אחריות לפרסומים.

בפוסט שפרסם בעבר "שורת הדין" נכתב כי "רצף אירועי הטרור הקשים בשבועות האחרונים מקבלים בית חם ברשת הפייסבוק. לא מדובר כבר רק בסרטונים גזעניים ובקריקטורות אנטישמיות ותומכות טרור, אלא במאות ואלפי דפי פייסבוק של צעירים המשלהבים את חבריהם לצאת למסעות פיגועים, סרטוני הסתה לביצוע פיגועים, הוראות למחבלים כיצד לבצע פיגוע, הצהרות על הרצון להיות 'שאהיד' ואין ספור הודעות תמיכה במבצעי הפיגועים".