חלוקת נרות שבת בתל אביב
חלוקת נרות שבת בתל אביבצילום: ניידות חב"ד

תושבי רמת אביב וצפון תל אביב הופתעו לגלות ביום שישי האחרון כי מישהו הניח על דלת ביתם 'ערכת נרות שבת' הכוללת 2 נרות ונוסח הברכה עם תמונה של הרבי מלובביץ'.

לא מדובר ב'קמפיין מסחרי' או בפעילות של 'החזרה בתשובה' אלא ביוזמה של שני אנשי עסקים, הרואים צורך 'לעשות מעשה' נוכח המציאות הביטחונית מחד והחברתית מאידך בעם ישראל ובמדינת ישראל.

"מעט אור דוחה את החושך, אז החלטנו לעשות מעשה ולהאיר את מדינת ישראל באור חיובי, אור מאחד ומקרב, אור נרות השבת", הסביר אחד מיוזמי המבצע, שביקשו שלא להיחשף.

לדבריו, "לא יכולנו להישאר אדישים נוכח המציאות הביטחונית הלא פשוטה שאזרחי ישראל מתמודדים איתה מחד ומנגד הקיטוב והקרע המחריף בין חלקי העם, בין שמאל לימין, בין דתיים לחילוניים. באמצעות נרות השבת אנו מבקשים להזכיר לכל חלקי העם שאחרי הכל, כולנו בני עם אחד, המאחד רב מהמפריד, החיבור בינינו גדול משנדמה".

השם שניתן למבצע: 'מאירים את ישראל' ובמסגרתו יחולקו בשבועות הקרובים כמיליון 'ערכות נרות שבת' כלומר 2 מיליון נרות בכל רחבי ישראל.

על ביצוע המשימה הופקדו פעילי 'ניידות חב"ד בארץ הקודש' המורגלים כבר במבצעים מורכבים כאלה. מנכ"ל ניידות חב"ד הרב שלמה מרגליות מסר כי מאות פעילי הניידות הגיעו עם ה'טנקים' לקראת יום שישי לערים ושכונות, עברו בית בית וחילקו את הערכות.

יריית הפתיחה של המבצע התחילה ביום חמישי האחרון בשעות הערב בשכונת רמת אביב בתל אביב. "כמובן שיש משמעות להחלטה לפתוח את המבצע דווקא במה שמזוהה עם 'מעוז החילונים'- רמת אביב וצפון תל אביב. המטרה היא באמת הגברת האחדות בעם, הפצת אור חיובי וטוב. המציאות ואתגרי השעה מחייבים את כולנו לעשות הכל להביא ולהדגיש את המאחד על המפריד", הדגישו עוד יוזמי המבצע.